Gå til innhold

Problemer med MSI Neo2 - Platinum


Andreaz_

Anbefalte innlegg

har nettopp fått meg ny PC, men har fått problemer før jeg i det heletatt har fått en pixel opp på skjermen...

 

Problemet er at skjermen ikke får signaler fra -vga-porten eller Grafikkortet (PCI-ex x800Xt 25k). Problemet ligger da sannsyneligvis i at hovedkortet har sviktet...''

 

Har testet med 3 forskjellige skjeermer, og med/uten grafikkortet i. Hva kan egentlig være galt?

 

Hk: msi Neo2 - platinum edition

Gfx: saphire x 800xt 256

 

Håper noen kan hjelpe, er så ivrig på å teste ytelse ect.

 

 

mvh. Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten update: fant nettopp ut at HK'et ikke "bootet" som broren min gjerne ville kalle det- Vet ikke hva vi egentlig skal kalle det...

 

Vifter og lys (ect..) lyser, men de status greiene (som du monterer sammen med sånn usb-hub bak) lyser rødt (3/4), mens et av de lyser grønt/gult

 

Hva kan være galt? vi har sjekket 10x dobbelt om alt stemmer (kabler/kontakter)... Noen som har en idè?

Lenke til kommentar

Har opplevd det samme mange ganger uten å egentlig finne ut hva årsaken har vært.

 

Løsningen har væt å koble alt fra hverandre for så å sette det sammen. Sjekk at ikke baksiden av hovedkortet kommer i kontakt med kabinettet, har erfart at det kan skape merkelig problemer.

 

En annen ting er koble fra ting for ting, til du kun har cpu, minne og skjermkort kobla og sjekk om det booter da...

 

EDIT: Enkleste er først å ta ut evt minnebrikker så du kun har èn i, og så prøve den i alle slots...

Endret av jag
Lenke til kommentar

huff... ja. Den maualen som følgte med var veldig manngelfull, men som AccessDenied anntydet så er det noe med minnet :p

 

Leste i min brors litt eldre MSI manual (for 875 Neo). Det sto det hva de status-led'sene betydde...

 

Jau, det var minnet...

 

Er egentlig ikke min 'PC,er en venn sin... Noe av det han satt i før jeg tok over var minnet... han kan egentlig ikke så mye, derfor skulle jeg "komble" resten va PC'en... Skal se om jeg finner ut av minnet, men det var tilsynelatende riktig satt i :S

Lenke til kommentar

minnet var ikke satt i feil. Det er også (som ikke nevnt) to brikker, har testet med begge to i alle kombinasjoner (fron left to right :p )... lest i manualen (også det med liten skrift :p )... Finner ikke ut av det, så jeg/vi sender den inn til datakjeden å få de til å sette den sammen for oss... Er kjipt!!!!

Lenke til kommentar
minnet var ikke satt i feil. Det er også (som ikke nevnt) to brikker, har testet med begge to i alle kombinasjoner (fron left to right :p )... lest i manualen (også det med liten skrift :p )... Finner ikke ut av det, så jeg/vi sender den inn til datakjeden å få de til å sette den sammen for oss... Er kjipt!!!!

Demonter alt og sett det sammen igjen først da. Har som sagt erfart mange ganger at det av en eller annen grunn er alt som skal til... Har du en annen minnebrikke du kan prøve i din maskin? Du har resat cmos?

Lenke til kommentar
minnet var ikke satt i feil. Det er også (som ikke nevnt) to brikker, har testet med begge to i alle kombinasjoner (fron left to right :p )... lest i manualen (også det med liten skrift :p )... Finner ikke ut av det, så jeg/vi sender den inn til datakjeden å få de til å sette den sammen for oss... Er kjipt!!!!

Har du prøvd med kun èn brikke av gangen da? Som 'jag' nevner kan det hjelpe med reset av CMOS også.

Lenke til kommentar
minnet var ikke satt i feil. Det er også (som ikke nevnt) to brikker, har testet med begge to i alle kombinasjoner (fron left to right :p )... lest i manualen (også det med liten skrift :p )... Finner ikke ut av det, så jeg/vi sender den inn til datakjeden å få de til å sette den sammen for oss... Er kjipt!!!!

Har du prøvd med kun èn brikke av gangen da? Som 'jag' nevner kan det hjelpe med reset av CMOS også.

har testet begge deler ;)

 

- Manglet en kabel mellom HK og Gfx også... Komplett hadde glemt å sende med... Følgte ikke engang med manual på Grafikkortet... Koster jo nesten 5k, også får du ikke med manual... :no:

Lenke til kommentar
minnet var ikke satt i feil. Det er også (som ikke nevnt) to brikker, har testet med begge to i alle kombinasjoner (fron left to right :p )... lest i manualen (også det med liten skrift :p )... Finner ikke ut av det, så jeg/vi sender den inn til datakjeden å få de til å sette den sammen for oss... Er kjipt!!!!

Har du prøvd med kun èn brikke av gangen da? Som 'jag' nevner kan det hjelpe med reset av CMOS også.

har testet begge deler ;)

 

- Manglet en kabel mellom HK og Gfx også... Komplett hadde glemt å sende med... Følgte ikke engang med manual på Grafikkortet... Koster jo nesten 5k, også får du ikke med manual... :no:

Hvilken kabel er det? Er nysgjerrig, har aldri hørt om det bare...

Lenke til kommentar
minnet var ikke satt i feil. Det er også (som ikke nevnt) to brikker, har testet med begge to i alle kombinasjoner (fron left to right :p )... lest i manualen (også det med liten skrift :p )... Finner ikke ut av det, så jeg/vi sender den inn til datakjeden å få de til å sette den sammen for oss... Er kjipt!!!!

Har du prøvd med kun èn brikke av gangen da? Som 'jag' nevner kan det hjelpe med reset av CMOS også.

har testet begge deler ;)

 

- Manglet en kabel mellom HK og Gfx også... Komplett hadde glemt å sende med... Følgte ikke engang med manual på Grafikkortet... Koster jo nesten 5k, også får du ikke med manual... :no:

Hvilken kabel er det? Er nysgjerrig, har aldri hørt om det bare...

Det er en som fører strøm fra HK til Gk... (er ikke "innebgyd i PCIe - portene) - ihvertfall det jeg har hørt/vet

Lenke til kommentar

Mener du den "pluggen" der du skal koble inn strøm fra psu? Altså samme som kobles til f eks cd-rom?

 

EDIT: Sjekka litt på hjemmesiden til Sapphire og kan ikke skjønne noe annet enn at den ledningen du snakker om er den du skal koble til fra psu og inn på skjermkortet, altså direkte fra strømforsyningen. Akkurat samme som du kobler til f eks cd-rom.

Endret av jag
Lenke til kommentar
stemmer nok det.. vanlig strømkontakt jo.. det sitter på psu'n din det...

 

før du sender tilbake bør du prøve med å resette cmos som fler har sagt før meg. har du prøvd dette?

Jeg ler... Har testet å resette CMOS og alle muligheter med ram osv.. OG neI!!!! Det er ikke noe kontakt mellom PSU og Gk...

 

Prøvde å si at den går fra HK til Gk... Har dere non gang tatt i et PCI-express kort før? :cry:

Lenke til kommentar
har nettopp fått meg ny PC, men har fått problemer før jeg i det heletatt har fått en pixel opp på skjermen...

 

Problemet er at skjermen ikke får signaler fra -vga-porten eller Grafikkortet (PCI-ex x800Xt 25k). Problemet ligger da sannsyneligvis i at hovedkortet har sviktet...''

 

Har testet med 3 forskjellige skjeermer, og med/uten grafikkortet i. Hva kan egentlig være galt?

 

Hk: msi Neo2 - platinum edition

Gfx: saphire x 800xt 256

 

Håper noen kan hjelpe, er så ivrig på å teste ytelse ect.

 

 

mvh. Andreas

ehh....Hovedkort som kun støtter AGP, samt PCI-E skjermkort?

håper inderlig ikke du har most kortet på plass i agp sloten :p

Lenke til kommentar
har nettopp fått meg ny PC, men har fått problemer før jeg i det heletatt har fått en pixel opp på skjermen...

 

Problemet  er at skjermen ikke får signaler fra -vga-porten eller Grafikkortet (PCI-ex x800Xt 25k). Problemet ligger da sannsyneligvis i at hovedkortet har sviktet...''

 

Har testet med 3 forskjellige skjeermer, og med/uten grafikkortet i. Hva kan egentlig være galt?

 

Hk: msi Neo2 - platinum edition

Gfx: saphire x 800xt 256

 

Håper noen kan hjelpe, er så ivrig på å teste ytelse ect.

 

 

mvh. Andreas

ehh....Hovedkort som kun støtter AGP, samt PCI-E skjermkort?

håper inderlig ikke du har most kortet på plass i agp sloten :p

hvor står det "AGP"?

 

 

edit: jeg ble litt forvirret her, hvor fikk du det AGP shittet fra?

 

Komplett sier nå det er PCI-ex 16 :p

 

 

 

MSI sine specs - legg merke til "1 - VGA port"

Endret av Dasse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...