Gå til innhold

Socket 754 HK


ZprMario

Anbefalte innlegg

Holder på å bestille PC deler for en kamerat, som ikke har den beste økonomien, men trenger en god og stabil spille-PC.

 

Satte opp dette eksempelet:

 

AMD Athlon 64 3000+ BOXED Socket 754

1575,-

 

Abit KV8PRO Hovedkort Socket 754 v1.1

850,-

 

Western Digital 120GB S-ATA 7200 RPM

650,- (ukens tilbud)

 

OCZ 512MB Premier med heatsink, PC-3200 DDR (2,5-3-3-7) 400Mhz

895,-

 

Det jeg lurer mest på er HK Skulle i utganspunktet velge et

Gigabyte K8NS nForce3 250, for 795,-, men da jeg fant ut at det ikke støtter Dual DDR, så måtte det velges noe annet. For å være ærlig har jeg hatt mye problemer med VIA chipset tidligere, såpass mye at jeg vegrer meg litt for å bestille det igjen. Derfor er et Gigabyte K8NS PRO nForce3 250, til 950,- ganske interessant. Har riktignok hørt mye bra om Abit KV8PRO v1.1, så det er egentlig disse to det står om akkurat nå. Det har seg også slik at jeg helst vil bestille alt fra Netshop, har flere ting som skal bestilles derfra, så ser helst at anbefalinger kommer om enten Abit KV8PRO v1.1 eller Gigabyte K8NS Pro.

Takker for svar!

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig jeg ordla meg litt feil der, tenkte ikke på DDR2 ram-brikker, men å kjøre 2xDDR ram i dual mode. Eller er jeg helt på jordet nå :whistle: . Har vanligvis peil på det her, men har ikke fulgt så mye med i det siste etter at bærbar'n tok over...

Du kan ikke kjøre dual mode på 754

Lenke til kommentar

Det går fint an å bruke to minnebrikker. men på Socket 754 er det ikke støtte for Dual DDR. Det er det på Socket 939, og det er derfor CPUene der starter på ca 3000,-. Socket 939 er high-end til AMD.

 

Jeg vet ikke hvordan det er med det hovedkortet du har satt opp, men det kan være en fordel å gå for nForce3 250-hovedkort.

Lenke til kommentar
Mulig jeg ordla meg litt feil der, tenkte ikke på DDR2 ram-brikker, men å kjøre 2xDDR ram i dual mode. Eller er jeg helt på jordet nå  :whistle: . Har vanligvis peil på det her, men har ikke fulgt så mye med i det siste etter at bærbar'n tok over...

Du kan ikke kjøre dual mode på 754

Men det skal du ikke bry deg om, forskjellen er minimal til socket 939 med dual-channel, 2-3%. Og du bruker DDR på begge.

Jeg ville også valgt nF3 250, selv om k8t800 er bra det også.

Det finnes et Epox til 7-800 kr hos komplett med nF3.

Lenke til kommentar

Okey, tror jeg forstår litt mer nå. Har lest litt rundt, og vipper nok mest mot Abit KV8 Pro 1.1 kortet nå, virker som et veldig stabilt og godt kort. Er usikker da jeg ikke har funnet så mye info om Gigabyte K8NS Pro, i allefall ingenting som har overbevist meg om at det er bedre enn Abit kortet, bortsett fra at nforce3 250 blir roset stort sett overalt...

 

Forresten, bytter ut minnet fra lista med OCZ 512MB E.B. Platinum Edition PC3200. Virker som et mye bedre valg.

Lenke til kommentar
Okey, tror jeg forstår litt mer nå. Har lest litt rundt, og vipper nok mest mot Abit KV8 Pro 1.1 kortet nå, virker som et veldig stabilt og godt kort. Er usikker da jeg ikke har funnet så mye info om Gigabyte K8NS Pro, i allefall ingenting som har overbevist meg om at det er bedre enn Abit kortet, bortsett fra at nforce3 250 blir roset stort sett overalt...

 

Forresten, bytter ut minnet fra lista med OCZ 512MB E.B. Platinum Edition PC3200. Virker som et mye bedre valg.

E.B. minnet til OCZ er et bra valg ja (hvis det skal overklokkes)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...