Gå til innhold

Hvordan slå på AA og AF for bedre grafikk i spill?


dmx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du tar på går til egenskaper på skjermkortet --> h_klikk skrivebord , der kommmer det opp ett vindu , trykk der det står innstillinger ytterst -->avansert --> flere egenskaper (det står nesten derderst på det nye vinduet som dukket opp --> openGL-innstillinger , så velger du på vertical synsch der :D hvist du ikke for til så er det bare å spørre på nytt

Lenke til kommentar
du tar på går til egenskaper på skjermkortet --> h_klikk skrivebord , der kommmer det opp ett vindu , trykk der det står innstillinger ytterst -->avansert --> flere egenskaper (det står nesten derderst på det nye vinduet som dukket opp --> openGL-innstillinger , så velger du på vertical synsch der :D hvist du ikke for til så er det bare å spørre på nytt

Vsync ("vertical syncronization") betyr at skjermkortet ditt begrenser seg til oppgraderingsfrekvensen til skjermen. Altså, hvis skjermen din er stilt inn på 85 Hz, vil ingen av spillene dine gå fortere enn 85 bilder i sekundet (fps). Hvis du skrur av Vsync (eller skrur av "wait for Vsync"), vil skjermkortet fungere uavhengig av skjermen og tillate høyere fps.

 

Dette har ikke så stor betydning for vanlig bruk, siden 85 fps er mer enn nok. Men merk deg at hvis du skrur av Vsync, kan det føre til forstyrrelser på skjermen (jeg har riktignok ikke opplevd det selv). Så det er ditt valg, men det spiller liten rolle om Vsync er på eller av i hverdagslig bruk.

Lenke til kommentar
hvis du trykker på avansert/og ditt kort(geforce)vil du få opp drivermedy.der skal du se innstillingene får AA/AF.

Geforce?

 

Det står da klart og tydelig at han har et SiS kort...

 

SiS er jo et eget merke og bruker ikke nVidia drivere?

 

Eller er det noe jeg har gått glipp av?

Lenke til kommentar
hvis du trykker på avansert/og ditt kort(geforce)vil du få opp drivermedy.der skal du se innstillingene får AA/AF.

Geforce?

 

Det står da klart og tydelig at han har et SiS kort...

 

SiS er jo et eget merke og bruker ikke nVidia drivere?

 

Eller er det noe jeg har gått glipp av?

SiS 650,beklager ser det nå.bra du rettet opp dette,trodde det var ati/nvidia siden han ikke skrev noe(så ikke på bildet)

Lenke til kommentar
Dette har ikke så stor betydning for vanlig bruk, siden 85 fps er mer enn nok. Men merk deg at hvis du skrur av Vsync, kan det føre til forstyrrelser på skjermen (jeg har riktignok ikke opplevd det selv). Så det er ditt valg, men det spiller liten rolle om Vsync er på eller av i hverdagslig bruk.

Du har garantert opplevd tearing i eldre spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...