Gå til innhold

Støydemping av barebone, skjermkortet har skylda.


Zamoht

Anbefalte innlegg

Sitter nå med en aopen ez18 med radeon9800pro, dette er et system som bråker veldig, og hovedstøyen kommer fra skjermkortet.

 

Finnes det en lavtstøyende skjermkortkjøler som vil passe i dette kabinettet? Noen som har erfaring med f.eks en heatpipe løsning i et trangt kabinett?

 

Takker for alle svar, blir gal av denne støykilden!

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fiffig kjøler med stilig lys og bra støynivå etter mine ører, spesielt om du justerer den ned litt (omtrent ikke hørbar på 7 volt - ca 3800 rpm).

 

- selv bruker jeg den på mitt 9600pro kort. Klokker stabilt til 480 Mhz med viften på 7v

 

9800 arkitekturen har en del mer varmeutvikling, er usikker på kjøleeffekten i forhold til stock kjølerene på 9800pro kortene.

Lenke til kommentar
Har sett på denne i det siste

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CCBA4C

 

Erfaringer noen?

 

Jepp, installerte den igår. Tok av original vifte, la på artctic silver kjølepasta og monterte den nye. Tok og på de medfølgende ramsinks på minnebrikkene på grafikkkortet.

 

Resultatet var meget oppløftende. På full speed høres bare lufta som blir flyttet egentlig, og ved en justering av viftehastigheten til 2-5% med SpeedFan ble den så å si lydløs. Greit å koble vifta til hovedkortet slik at man kan se hastigheten på vifta.

 

Kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...