Gå til innhold

9800 pro feil? Redline?


BaronDavid

Anbefalte innlegg

:dontgetit: jeg har nettopp bygd meg ny data og oppgraderte fra Radeon 9000 pro til 9800 pro. jeg ble ganske skuffet...

jeg hadde ventet å kjøre spill som counter strike coundition zero på full specs i 1200 * 1024 men det hakket noen plasser og det var som om bildet ble delt i to hver gang jeg snudde meg brått. jeg lurer på om det kan ha noe å gjøre med Redline programmet som følger med, det er så mye der jeg ikke forstår ( det som ikke har med Direct 3D og openGL å gjøre) jeg vill gjerne få fikset opp i dette før HL2 kommer.

 

Takk på forhand :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cs og cs:cz er generelt sugne på bildekvalitet. Jeg har alltid merket dette du beskriver uanz hvilket kort jeg har kjørt. Som om det ikke greier å skrive alle bildene, og det blafrer nedover? Prøv cs:source beta eller hl2-beta du, evt noen andre spill, og se om det er slik der og. Som jeg neppe tror.

 

Lykke til.

HL2 I NESTE UKE!!! (mener jeg)

Lenke til kommentar

Feil, Kauder.

 

ATI sine drivere støtter ikke OpenGL på samme måte som Nvidia sine drivere gjør.

ATI har med andre ord nedprioritert Open GL i sine nyeste drivere (forstå det den som kan, med tanke på alle som spiller på HL1 sin teknologi).

 

Nvidia sine drivere derimot ligger mye bedre an på Open GL og ATI er forresten mye bedre på CS:SOURCE og HL2 som kommer ut straks.

 

Det er tross alt 5 år+ gammel teknologi som HL1 bruker, og ATI vil vel gå videre.

 

Kjør Nvidia-kort til gamle CS og ATI til nye.

Lenke til kommentar

Det decent sier er jo egentlig stikk i strid med alt av siste drivereleaser fra ATi... Der har de jo satsa på OGL API støtte... Har jo bare økt ytelsen, hovedtyngden i D3 OGL motoren, men dog, det er OGL ;). Det er en felles driverrutine for OGL, slik at ytelsen burde stige i de aller fleste OGL spill når de rapporteres f.eks opptil 25% bedre ytelse i D3 (Men! ikke med 25% i andre!).

Lenke til kommentar
og det var som om bildet ble delt i to hver gang jeg snudde meg brått.

Prøvd å slå på V. sync ? Hjelper litt i Doom3.

Jeg hadde også det problemet at bilde blir revet opp når jeg ser hit og dit i Doom3 og noen andre spill...

 

Når jeg setter på Vsync er dette problemet borte.

 

Er det noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...