Gå til innhold

Bråk fra DVD-ROM´en under DVD-film


t-paul

Anbefalte innlegg

Har en Pioneer DVD116 som bråker som

en helv.... jetmotor under avspilling av DVD-filmer.

Det bråker så mye at jeg må sette volumet

på nesten max for å ikke høre spilleren.

 

Finnes det noen programmer for å justere

ned hastigheten til LYDLØS avspilling av

filmen? Eller fins det en slags firmware

oppdatering (lik sonefri firmware)

 

Har søkt på nettet men har ikke lykkes å

finne et slikt program!

 

Noen som kan hjelpe? Takker på forhånd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv hatt pioneer 105 og har nå 106 (begge slot-in) vil anta at disse er lik 116 med untak av loadig-makanikken. Jeg har aldri hatt annet enn en svak sus fra plata uansett hva jeg bruker disse spillerene til. Har også flere venner mad samme spilleren, som også skryter av støynivået. Det er mulig at de små vibrasjonene som spilleren avgir skaper resonans i kabinettet. Prøv derfor å skru fast spilleren og dekslene på kabinettet med ALLE skruene. Eventuelt legge inn noen tetningslister for å unngå resonans.

Lenke til kommentar

Hej!

 

När du lägger i en skiva i dvd spelaren så spinner den upp skivan först på högsta hastighet för att kunna komma åt informationen så snabbt som möjligt.

Om du alltså trycker på play i ditt dvd prog direkt efter du lagt i skivan så kommer pioneeren att spela upp skivan på högsta spinnhastighet(även om detta är onödigt...). Om du därimot väntar kort med att starta filmen så kommer strax pioneeren att gå i idle och om du då startar skivan så spinner den inte upp skivan på full speed(=tyst). Detta är enda sättet jag kommit på för att slippa oväsendet.

En ny firmware för att göra din drive sonefri hittar du här:

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

 

MVH

Swedecamp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...