Gå til innhold

Itavisen's test av Nokia 6260


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. størrelsen...

 

For min del er det denne telefonen eller en mindre mobil med BT og en PDA. Så når det er sagt, tar jeg denne telefonen når som helst :!:

 

Blir spennende å se hva slags prosessor som sitter i denne, men hvis den er like god (eller forhåpentligvis bedre) enn 6600, snakker vi! :love:

Lenke til kommentar

7610 har vel en prosessor på 123Mhz, så det er vel sannsynlig at 6260 ikke har noe dårligere enn det.

 

Men virker som S60 mobilene vil være trege uansett hvor rask prosessor man putter i telefonene. SX1 var jo nesten litt tregere med sin 130Mhz prosessor enn 6600 når den kom ut.

 

Erik-h: Du er inne på noe der, jeg tenkte på det rett etter jeg skrev det. At det er veldig sannsynlig at de ikke sjekket det, eller at de ikke vet helt forskjellen.

Lenke til kommentar

Bare spekuleringer her seff, og med litt innsikt fra annen hardware produksjoner. Så kan man ikke kjøre en utvikling som et løp, man kjører mange paralelle løp.

 

Så jeg vil ha en educated guess på at 6260 er utviklet på samme pipeline som 6600, med veldig mye felles kretser, men 7610 med megapixel kamera har vært utviklet i en annen pipeline. Derfor kan det tippes mot at CPUen i 6600 og 6260 er den samme, men hvor 7610 har fått en mer utviklet for å takle så store bilder.

 

som sagt..bare tipping og erfaringer som ligger til grunne her...

 

Vi får vente på amobil testen som er flink til sånt. Den burde foreligge snart.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
7610 har vel en prosessor på 123Mhz, så det er vel sannsynlig at 6260 ikke har noe dårligere enn det.

 

Men virker som S60 mobilene vil være trege uansett hvor rask prosessor man putter i telefonene. SX1 var jo nesten litt tregere med sin 130Mhz prosessor enn 6600 når den kom ut.

 

Erik-h: Du er inne på noe der, jeg tenkte på det rett etter jeg skrev det. At det er veldig sannsynlig at de ikke sjekket det, eller at de ikke vet helt forskjellen.

Det var nok fordi sx1 hadde en mer krevende meny, som slukte mye av cpu.

Lenke til kommentar

Da sitter jeg å leker meg litt med 6260 her, og jeg kan bekrefte at den har....

 

...RS MMC!!

 

god damit!!

 

Og i boksen lå det ingen pop port kabel...mao, det må kjøpes ekstra, men det følger med handsfree set.

 

Sorry for dårlig kvalitet... min Nokia 6600 klarer ikke å fokusere av en eller annen merkelig grunn.

 

AKIRA

post-19-1096632627_thumb.jpg

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Vel, som eier av 6600 og som faktisk var på vei til å kalle dette min neste mobil, så er jeg litt mer var nå.

 

Den har ikke noe særlig nytt. Og plasseringen av komando tastene er MEGET underlig når man jobber på den.

 

Feks å skrive en SMS, så er man vant til å ha C knappen rett over for å slette ord. Rett over nå har man den røde "quit" tasten...... C tasten er helt oppe på det andre lokket..veldig lang vei for å slette en bokstav mao.

 

I lukket modus er den ypperlig å bruke..det er i åpnet modus den er litt værre. Man ender opp med å holde den litt sånn halvveis mellom de to så tommelen kan rekke ned og opp på begge. Man kan stille seg litt undrende til plasseringen av komando tastene da telefonen nesten bare bruker halvparten av all tilgjengelig plass på neder halvdel. Mao, hvis de ville kunne de fint lagt alt på nedre halvdel.

 

Jeg var ovebevist før om at dette skulle bli min neste mobil....nå er jeg veldig usikker. Jeg har lyst til å oppleve noe nytt og spennende og ha det litt gøy (dere som ikke liker mobiler skjønner sikkert ikke dette)...men nå syntes jeg det ble litt antiklimaks.

 

Jeg har bare eid Nokia mobiler i hele mitt liv....men jeg føler meg skuffet over dette....hvor har det blitt av innovasjonen?

 

For nykommere til symbian OS er dette en fin start, for oss som har vært med fra 7650, så begynner dette å bli traust og kjedelig.

 

Og jeg som gledet meg så!!!..urk!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...