Gå til innhold

Riktig mat ved styrketrening


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva spiser du når du trener med vekter for å bygge muskleR?

 

Selv spiser jeg mye kylling for å få i meg masse proteiner. Ellers går det mye i tunfisk. Hva er typisk sunn (og god) mat som er lurt å spise når en trener mye?

Spørs hvem du spør. Spør du en "boler" så får du sikkert til svar at du trenger spesialkosthold med ørten hundre piller og pulvertyper, men spør du en lege så får du til svar at det holder lenge med et normalt norsk kosthold. Med mindre du ikke har tenkt til å trene virkelig mye, så trenger du egentlig ikke å tenke spesielt mye på hva du spiser, såsant det er innenfor rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar

Her er det jeg spiser:

 

"Ca. 07.00

Frokost:

Havregryn 50 gram.

40 gr cottage cheese ( en toppet spiseskje)

Banan

30 gr protein

En spiseskje EFAomega

10 valnøtter

 

 

Ca. 12.00

Lunsj

150 kyllingfilet

100 gr ris

Grønnsaker (masse)

Savner du saus så ta litt cottage cheese eller MAGER kesam og bland ut i risen, og krydre (ikke salt)

 

 

ca. 16.00

Før trening

20 gr Protein

En teskje kreatin

 

 

Rett etter trening

En banan /evt et par esker rosiner

40 gr Basic protein

En teskje kreatin blandes i lunket vann

 

 

Ca. 18.00

Ca. én time etter trening

Et par kyllingfileter

100 gr ris/pasta

Masse grønnsaker!

 

 

 

Ca. 20.00

Måltid

Proteiner 20 gr

150 gram ris

15 nøtter

En spiseskje efaomega

 

 

 

Ca. 22:00

Tre kapsler ZMA fuel.

 

 

Ca. 23.00

Måltid

150 gr kyllingfilet

100 gr ris

En spiseskje EFAomega

20 gr nøtter"

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Så du spiser 300g kyllingfilèt HVER dag? Blikke' det litt dyrt a? :hmm:

Én kyllingfilét er ca. 150 gram hvis jeg ikke husker helt feil, fire slike om dagen blir det endel penger av. Men man jobber jo og tjener penger, skader ikke å kjenne en hønsebonde og bo innen tålelig avstand fra svenskegrensa heller.

 

Vil helst ikke tenke på hvor mye penger jeg bruker på det her. Fjordland middag hver dag hadde nok vært billigere.

Lenke til kommentar

Det gikk et program på TV for ikke så lenge siden hvor de skulle forvandle "normale" personer til veltrente fitnesspersoner med lite fett på kroppen.

 

Alle fikk jo seffølgelig en kostholdsplan å følge, men en av deltakerne gjorde et lite unntak. Han spiste nemmelig peanutter. Selv trodde han ikke at det ville ha så mye å si, men det hadde en del å si på vekta.

 

Tørrfisk der i mot har meget lavt fettinnhold og masse proteiner. For de som liker tørrfisk da. ;)

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...