Gå til innhold

Hvilket skjermkort ska jeg velge?

Alex007

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg ska kjøpe meg et nytt skjermkort som jeg ska bruke til Counter-Strike, Half-Life 2 osv....et kort som kan kjøre dette bra!

Er det noen som har noen kort å anbefale?

Jeg har sett på det Gainward geforce 6800 ultra golden sample lr. noe slikt....er dette noe bra?

mvh alexander

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Til Half-Life 2 og CS Source bør du gå for et ATI kort.

enig. hvis du ikke har tenkt å bruke mer enn 1500 til 2000,- bør du gå for 9800xt

skal du bruke opp til 3500,- bør du gå for x800

begge er kanon kort som grusere "konkurentene" fra nVidia

Skrevet

enig. hvis du ikke har tenkt å bruke mer enn 1500 til 2000,- bør du gå for 9800xt

skal du bruke opp til 3500,- bør du gå for x800

begge er kanon kort som grusere "konkurentene" fra nVidia

I priklassen 1500 til 2000 blir det da 9800pro, xt koster mer...

Skrevet (endret)

Jeg mener GT kortene er et veldig bra kjøp, da de fleste lar seg klokke til Ultra hastigher :D

Kjøp det korte du føler for, ATI eller Nvidia. Tror du blir fornøyd uansett :!:

Endret av Ming Lee
Skrevet
Jeg mener GT kortene er et veldig bra kjøp, da de fleste lar seg klokke til Ultra hastigher :D

Kjøp det korte du føler for, ATI eller Nvidia. Tror du blir fornøyd uansett :!:

det er nok sant ;)

Skrevet

Jeg har hatt mitt 9800 i over et år nå. Jeg har IKKe klar for å bytte det ut i det hele tatt. Doom3, Far Cry osv går som hakka møkk.

9800pro til 1850 kroner på komplett er et meget bra valg. 9800pro kan jo klokkes / flashes til 9800xt, det eneste man trenger er en bedre kjøler.

Skrevet (endret)

Noen her på forumet som har gått fra et 9800Pro/XT og ovet til et X800Pro/XT? (verdt pengene)

I så fall så lurer jeg på om dere har merket en stor overgang?

Til trådstarter er det CS-sorce du trenger et nytt skjermkort til i tilleg til HL-2?

Endret av Wooho
Skrevet (endret)

Det er kun FX-kortene til nVidia som er "dårlige" i HL2. GeForce 6800 er vel så bra som X800 til HL2.

Se på denne linken: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2182&p=4

VALVe uttalte for 1,5 år siden at HL2 ville kjøre greit på Radeon 9600. Det er altså ikke noen krise for de som har 2000,- kr å bruke på et skjemkort. CPUen bør vel dessuten ligge på over 2GHz (antar jeg).

EDIT: du har en Ti4600, og den skal kjøre HL2 greit. Du bør kanskje vente med oppgraderingen til du har testet spillet selv.

Endret av emacoolit
Skrevet

Det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Dersom det er 9800 Pro klassen vi snakker om så er jeg enig. Ellers vil alle kort i x800 og 6800 serien gjøre en fin fin jobb i både CS og HL2 (Hvis det bare kan komme snart ... grrrr)

Skrevet (endret)

ååå.. :hmm:

hvorfor det ?hvis han kan spille hl 2 i 1200x1600 og AA/AF på med et 6800U,hvorfår trenger han et x800pro/ xt da ?

alle sier skal du spille doom 3 kjøp nvidia 6800,og hl 2 kjøp x800 ?kan man ikke spille begge spillene med samme kort ;)

Endret av Traxco
Skrevet

Jeg har mye bedre tillit til Nvidias drivere, har hatt masse problemer med Ait drivere den siste tiden, å det der control center er jo totalt ubrukelig til tv-ut...

For meg er valget klart, Nvidia blir mitt neste kort ( 6800 GT )

Skrevet

det er vel mest til Counter-Strike jeg kommer til å bruke det til...men kortet ska liksom vare en stund også.....

Jeg har og hatt problemer med driver til ATI kort =\

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...