Gå til innhold

Fikk MSI 6800 NU i dag fra Komplett - alukjøler :/


Lch

Anbefalte innlegg

Jepp, kortet mitt kom i dag, i den største skjermkortesken jeg noensinne har sett. Hjertet gjorde et lite hopp da jeg så at kjøleren ikke var slik jeg trodde. Det ser ut som en aluminiumskjøler, og kortet er ganske lett. Jeg ser ingen trinnløs bryter for å regulere viftehastigheten på kjøleren, slik det er på den kobberkjøleren. Viftebladene er også forandret, min kjøler ser mer ut som de andre radialkjølerene som er standard istedetfor den ATi-lignende utformingen på kobberkjøleren.

 

Må vente til jeg ferdig med en batchjobb før jeg kan sette det i boksen min, jeg gruer meg. :(

 

Slik trodde jeg det skulle se ut:

http://www.vr-zone.com/reviews/MSI/6800/2.jpg

http://www.vr-zone.com/reviews/MSI/6800/5.jpg

 

Bare sånn FYI. Vet ikke om man kan få nettsjappene til å sjekke hva slags kjøler det er på kortet før man kjøper det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å....? Rart... Er det MSI NX6800 Du har kjøpt? Det kortet SKAL ha kobberkjøler.. Alukjøleren er vel nVidias referansedesign.. Og MSI har ikke 2 versjoner av 6800Nu (så jeg vet da...) Men jeg ville ha sendt tilbake kortet og fått ett med kobberkjøler..

 

Hvor kjøpte du?

 

EDIT: jeg har en misstanke om at noen har fått ett defekt MSI6800NU kort, levert det tilbake, og så har sjappa bare puttet ett annet 6800NU fra en annen produsent ned i esken og håpet på at en eller annen idiot som ikke har peiling fikk det... :p

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Er ikke noe kort på komplett som heter "MSI 6800 NU" - litt vanskelig å vite hva som menes. Før konspirasjonsteoriene bobler opp - så kanskje en kan få avklart hvilket kort det faktisk dreier seg om?

 

MSI 6800 Ultra ser ut som om den har litt annen kjøler (se bilde):

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300876&cks=PRL

 

enn 6800 gt:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300895&cks=PRL

Lenke til kommentar
Mitt har rød PCB og svart kjøler. Det ser ikke ut som en ren referansekjøler, dog. Takk for medfølelsen. ;)

 

Edit: Traxco: Kjøpte det fra Komplett (står i emnefeltet ^^).

ok.beklager så ikke det :whistle:

 

Men da jeg ville heller byttet ut kortet,eller kjøpt det en annen plass,var jo kobberkjøler og vifta som var bra på kortet.Og seff et pluss at man kunne justere vifta.

 

ps:har du fått en slik kort(selv om dette er ultra)med svart vifte:

 

http://www.msicomputer.com/product/p_spec....2D256&class=vga

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Kan det være derfor komplett plutselig satt ned prisen med 200 kr? Nå er prisen tilbake igjen der den var før dette "tilbudet" på 2595,-

Hm, jøss. Det var snodig. Kanskje Komplett.no ser denne tråden og kan komme med et fornuftig svar. ;)

 

Uansett, nå har jeg koblet det opp. :/

Det bråker. Betraktelig mye mer enn LE-kortet. Har ikke installert MSI-programvaren, jeg håper det er viftestyring eller noe i den. Får se om det ikke blir en angrefristsak på det, ja. :/

 

Her er bilder:

Boksen er schwær

MSI-boks vs LE-bulk

MSI-kortet ovenfra

MSI NU vs Gainward LE

Montert i kabinettet, lang jævel av et kort

 

Bare for å ha det sagt, det er ikke ment som et sleivspark til Komplett, jeg er bare skuffet over at jeg fikk en helt annen kjøler enn den lekre kobberkjøleren jeg trodde jeg skulle få. Størsteparten av motivasjonen bak kjøpet av MSI-kortet, og dermed overgangen fra LE-kortet, var standardkjøleren på MSI-kortet. Jeg vet at det finnes tredjepartskjølingsalternativer, men jeg er ikke sugen på å skifte kjøler på et kort til 2-3k og dermed vinke farvel til garantien.

 

Edit: MSI har følgende info om kjøleren:

 

Copper ULTRA™

• One-Slot Design

• Pure Copper Cooler

• Advanced Low-Temperature-Soldering Technology

• The Latest De-Oxidized Technology

 

http://www.msicomputer.com/product/p_spec....TD128&class=vga

 

Det står overhodet ingenting om at sluttproduktet kan varierer etc., uhyre rart at det sirkulerer helt andre kort da?

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Skal kikke neste gang jeg er inne og roter i burken, mackanz.

 

fredriku: Er ikke glad, ville ha den andre pga lavt støynivå og trinnløs regulering, jeg driter i klokking.

F*** dritt, jeg har fått samme kortet. Var ikke rart at jeg synes det bråker litt mer enn det som ble oppgitt!! :mad: Jeg ringte til komplett for å høre etter at jeg fikk kortet for en uke siden. De sa at det er normalt at de plutselig bytter kjøler uten at de sier ifra. Men da har ikke jeg kjøpt det produktet som de har bilde av på web-shop da kjøleren ikke har de samme spesifikasjoner. Jeg har PC'n i stua så lite lyd er ett must. ARRRHGGG blir så forbanna av slikt tull. Har ikke lyst til å betale mer penger for å få det kortet jeg i utgangspunktet ville ha. Dette er ikke en angrefristsak jeg gidder ikke å betale ekstra for å returnere en vare som er mangelfull i utgangspunktet :(:( Da får de #¤&!¤&! sende meg ett nytt kort. Det som jeg bestilt i utgangspunktet.

 

(nå må jeg gå å roe meg ned med en wiskey, så ringer jeg komplett i morra :mad: )

Lenke til kommentar

Referansekjøler ja...

 

Samma dritten som Gainward gjorde med sine kort det da.

 

Sendte ut de første batchene med referanse kjølere.

 

-Hva er det de driver med egentelig!? Man må jo betale like mye for disse referanse aluminium kortene som for den 'ekte' varen! :mad:

 

Bortsett fra at det ser ut som Komplett har tatt til vettet her da.

Synd for meg at jeg handlet hos PCutstyr...

 

 

Ja ja - da er det to merker jeg skal holde meg unna heretter(selv om jeg har MSI hovedkort og Fakeward grafikkort nå - se profil).

 

Man kan ikke lure kundene på den måten.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...