Gå til innhold

Piratkort til parabol


Anbefalte innlegg

Har hørt rykter om at piratkort til parabol er på vei ut pga Canal Digital og ViaSat har byttet plattform eller noe i den dur?!

Stemmer dette?

 

Jeg har aldri hatt parabol selv, så vet svært lite om dette.

Vurder å anskaffe noen ekstra kanaler, men det er jo så inni hellane dyrt.

Canal+ og tv3 hadde vært fint. Fotball!

 

Noen som har prøvd Dreambox? Hva kanaler får man inn der eventuelt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Du kan regnes som heldig hvis du får inn bilde når du betaler for det... Etter at Viasat "oppgraderte" til nytt kodesystem, har jeg nesten ikke hatt bilde. Kjører nå uten Viasatkortet i for 2. måned på rad. Møkkasystem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Får du ikke inn kanalene når du betaler for det?

 

Elendig av dem...

Vel, jeg får jo de inn. Men annenhver gang jeg skrur på parabolen, må jeg nappe ut strømkabler, søke og slå for å få den til å fungere. Jeg bruker fremdeles et midlertidig system, der man i teorien skal ringe Viasat opp hver 14. dag for å få bilde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Viasat bytter til Videoguard samme som Sky Broadcasting har brukt i mange år. Skal være like null med pirat problemer med det systemet.

 

Gamle systemet til Viasat varer ut dette året så er det slutt :)

Lenke til kommentar

Viasat kjørte tidligere på Viaaccess, et system som ble cracket ganske lenge siden. Nå har de byttet til VideoGuard, et system utviklet av NDS, som også British Sky Broadcasting bruker.

 

Canal Digital bruker Conax, et system utviklet av Telenor for noen år tilbake. Du får tak i piratkort til dette systemet, men jeg skal ikke gå nærmere inn på dette... ;)

 

EDIT: Bare grunnpakken til Viasat går nå på Viaaccess. Som en annen sa, stopper Viasat å bruke Viaaccess helt etter nyttår.

Endret av D-Xpert
Lenke til kommentar

Kanskje best å ta med noe info om Dreambox:

 

Dreambox er etter min mening den beste tuneren som finnes.

 

Dreambox er ikke ulovlig når du får den i hendene, men takket være modifisert firmware kan man se på mange kodede kanaler uten å ha selve CAM'en eller kort. I tillegg kan man laste ned masse forskjellig programvare til den, som spill, værvarsler, bildefremviser, og mye MYE mer :D

 

Ulempen med Dreambox er at den er svært kronglete å bruke for en som ikke har så mye kunnskaper om Linux, eller om satelittsystemer generelt. Den krasjer temmelig ofte, men det er vel avhengig etter hvordan man bruker den (kjører den ganske hardt, hehe).

 

Itavisen har en grei test av Dreambox DM-7000. Søk på Google, du finner det meste.

Lenke til kommentar

Dreambox er vel den eneste tuneren som ikke er godkjent av Viasat som det faktisk er mulig å benytte originale Viasat-kort på også. Det er kjekt, ettersom man da slipper alle problemene som de godkjente tunerne har.

 

Det er ikke uten grunn at Viasat selger deg tuner for 1 krone - de er stort sett utrolig dårlige, henger seg ofte, trege menyer, tregt å bytte kanaler!

 

 

 

Det er forresten ingen garanti for at Canal Digital fungerer uten abonnement i fremtiden. De bytter koder titt og ofte, og skulle de som frigir kodene få problemer blir det svart skjerm.

 

Jeg tror forresten at Viasat kommer til å sende TV3 og ZTV en god stund til med Viaccess-kryptering. For dem er det bare positivt at så mange som mulig ser disse reklamefinansierte kanalene (de får jo reklamekroner etter hvor mange seere de har). De sender jo fortsatt ut analoge signaler også...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det vel egentlig litt på kanten å sitte å diskutere hvor vitt piratkort komemr til å fungere i fremtiden elelr ikke på et slikt forum.. elelr? Likevel..

 

Uansett hva produsenter og distributører finner på for å hindre folk i å se elelr kopiere kodete signaler, vil det bestandig være mulig å dekryptere disse. Det er bare et spørsmål om tid før noen klarer å finne ut av dette med Videoguard også.

Sitter vel en eller annen og prøver å cracke dette systemet....

 

Som sagt kjører CanalDigital med Conax, som har høyere kryptering enn det gamle Viasatsystemet. (Viaccess) Det kreves derfor litt andre, og desverre dyrere kort, for å lage slike piratkort. www.piratkort.nu er et dansk selskap som driver med oppgradering av dine egne orginalkort. Disse ortene oppdateres automatisk, og du slipper da å slite med å finne nye koder med en gang kanlaene detter ut.

 

Når det gjedler ViaSats nye system som skal ta over helt fra nyttår, tror jeg at Viasat ilkevel kommer til å kjøre på det gamle systemet en god stund til. I hvertfall på TV3 kanlaene og en god del av de vanlige billigkanalene. Det er så mange abonennter som ikke kommer til å kjøpe seg ny tuner bare for å få inn disse kanalene. VioSAt komemr derfor til å tape mere penger på å legge dette ned enn at noen bryter loven og brenner sine egne kodete kort.

 

En ting skal være sagt.. oppfordrer med dette ikke til piratkopiering av parabolkort. Sier bare at det helt sikekrt er mulig å finne koder til nye ViaSat om ikke så alt for lenge:)

Lenke til kommentar

Ok , har bare lest de første 5 postene eller noe ,

 

Viasat , med videogard har Tv3 men det er ikke guarda enda, det er bare Tv1000 Cinema, disneyChannel, og Ticket 1 og 2 som er ''vekk''

 

Canal digital har det samma kode systemet enda, men de bytter koder flere ganger i mnd. (ikke altid, varierer)

 

Men bestiller du kabel tuner får du TV1000 , CINEMA TV3 osv med canalD abb.

 

det har jeg

 

+3 parabol pakker da ;)

 

MVH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...