Gå til innhold

Ta opp fra parabolen til pcen enkelt....


dalri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du trenger et kort med s-video inn.

Eller en Dreambox tuner! (da kan du ta opp over LAN!)

Det er jo litt overkill å kjøpe en dreambox kun for å kunne ta opp på PC'en, hvis du sammenligner med et TV-kort f.eks.

 

Har Dreambox selv btw.

Men du må da innrømme at det finnes 1000 andre gode grunner for også å kjøpe Dreambox? Once you have seen the the light, you`ll never go back! :w00t:

 

Har hatt en del tunere oppgjennom åra, men de er rett og slett ikke sammenlignbare. Irriterer meg bare at jeg ikke får VLAN til å funke. (spille av divx film på dreambox, ved å bruke pc`en til å dekode divx filme), og at jeg kun får 60kb/sec ved upload ved bruk at ftp!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en Dreambox 500S. Virkelig slim liten sak, som ikke kostet allverden. Virker fint, og har koblet den til mitt lokal-nettverk. Stemmer det at man kan streame bildene over nettet og plukke de opp på en pc tilknyttet samme nettverk?

 

Vet i tillegg noen om hvordan man kan bruke en pc tilknyttet nett som lagringsmedie til Dremabox, slik at man kan stoppe, ta opp og spole sendingen?

Lenke til kommentar

Vel... dreambox meg her og dreambox meg der... Skjønner ikke hva som er så mye dream med å stappe alt mulig rask inn i en box.. 250mhz cpu :dribble: råe saker, hehehe..

 

Du har en pc righty ?? og du har hdd plass så det monner ?? well then.. hva med dette ???

 

Hauppauge! WinTV PVR150

 

Skulle vel gjøre jobben greit nok vil jeg tro, og koster under en tusing.. så slipper du mer styr....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Heisann

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en Dreambox 500S. Virkelig slim liten sak, som ikke kostet allverden. Virker fint, og har koblet den til mitt lokal-nettverk. Stemmer det at man kan streame bildene over nettet og plukke de opp på en pc tilknyttet samme nettverk?

 

Vet i tillegg noen om hvordan man kan bruke en pc tilknyttet nett som lagringsmedie til Dremabox, slik at man kan stoppe, ta opp og spole sendingen?

Sitter her ved pc'en og ser på liverpool-newcastle mens jeg skriver dette :-) Google etter "Dream-TV"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Once you have seen the the light, you`ll never go back!

 

Er vel "Once you go black you'll never go back. Once you go white, that ain't right.."

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
hvordan fungerer en dreambox? erstater den parabol tuneren, evt. ja hvordan funger den mot det nye koding systemet til viasat?

En dreambox er en tuner til parabol med kortleser, og den kjører med et linux-program. Dvs dette kan altså endres, flere versjoner ligger ute på nettet, bl.a. kan du kjøre uten kort, tuneren kan hente siste koder fra nettet selv, den kan omprogrammeres til å emulere alle kortlesere osv.

 

Derfor virker den på det nye NDS-systemet til via, men bare med orginalkort. Når det kommer nytt snadder, kan tuneren lett oppdateres da.

 

I tillegg kan du installere HD på den, den kan kobles til nettet og kommunisere med PC, den er RASK på kanalskift mm.

 

OG ca. pris er 3000,-

 

EDIT: Link til importør

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar
hvordan fungerer en dreambox? erstater den parabol tuneren, evt. ja hvordan funger den mot det nye koding systemet til viasat?

En dreambox er en tuner til parabol med kortleser, og den kjører med et linux-program. Dvs dette kan altså endres, flere versjoner ligger ute på nettet, bl.a. kan du kjøre uten kort, tuneren kan hente siste koder fra nettet selv, den kan omprogrammeres til å emulere alle kortlesere osv.

 

Derfor virker den på det nye NDS-systemet til via, men bare med orginalkort. Når det kommer nytt snadder, kan tuneren lett oppdateres da.

 

I tillegg kan du installere HD på den, den kan kobles til nettet og kommunisere med PC, den er RASK på kanalskift mm.

 

OG ca. pris er 3000,-

 

EDIT: Link til importør

hva med viasat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...