Gå til innhold

DNF vil bruke fysikkmotoren til Meqon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Meqon har kommet med en pressemelding om at Duke Nukem Forever vil bruke deres fysikkmotor i spillet.

Kilde: http://www.gamershell.com/news/17529.html

Meqon sent out a press release announcing they will provide their Game Dynamics SDK physics engine for Duke Nukem Forever. The Meqon Game Dynamics SDK does not only handle basic rigid body simulation, but also contain highly advanced character and vehicle modules, so I guess will see vehicles in the game, "when it's done", of course.

Noe er da i gang der borte :p

Endret av TCi
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jasså? Interessant nyhet... Ikke at jeg tror at DNF noengang vil komme ut, men jeg har iallefall hatt mye moro med Meqon fysikkmotordemoen :)

http://meqon.com/downloadarea/meqon-demos-1.4.zip

Spesielt Ragdoll delen er skøy.

Den motoren var digg ja, testa den ut. Selv om det ikke virker så realistisk å springe ned en vegg med mur så virker den kjempebra. Håper den ikke "missbruker" ragdol effekten slik at den blir totalt urealistisk. Skulle også ønske en kombinasjon av gouhl teknologien og ragdoll. Ødelegge mennesker på en realistisk måte i spill ;)

Skrevet (endret)

"Ødelegge mennesker på en realistisk måte i spill"

Hehe, helt klart! Stemer for det, for få spill som viser slikt, syns det er på tide at produsenter av FPS-spill begynner hente inspirasjon fra SoF2. Begynner jo å bli ganske gammelt, og det har fremdeles den mest realistiske (vel, hvertfall blodigste) ødeleggelsen av mennesker...

EDIT: Eh, og litt on-topic, testet ut Meqon fysikkmotoren jeg og, syns den var grei nok men ikke noe spesielt imponerende, er stort sett samme som Havoc, og fysikken i HL2 er nesten like bra. Uansett, veldig bra at det faktisk skjer ting på DNF-fronten, har gått og ventet altfor lenge på det spillet til å bli helt oppgira, men er et spill jeg helt klart kjøper når det først er ute.

Endret av cockmyrifle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...