Gå til innhold

6800 kortet mitt fucker pcen min


Ildflue

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop fått mit NX6800 kort.

Jeg satt og pusla litt med det og fant ut at jeg bare fikk 8000 i 3dmark03. Så tenkte jeg at jeg skulle prøve litt overklokking.

Gikk sakte men sikkert upp til 415/900 så tenkte jeg at jeg skulle kjøre hele 3Dmark testen og ikke bare litt av den slik jeg hadde gjort når jeg sjekka tempsa mine. Standard temp på GPU er 51 grader og fullt overklokka og i Load var den på 58 på toppen. Det var ikke mye så jeg tenkte jeg skulle ta hele testen.

Når jeg kom til nature så hang skjermbildet seg opp, i LOADESCREENEN!

Så jeg restarta PCen og tenkte at jeg bare hadde satt minne litt høyt. Gikk inn i BIOS for å fikse litt på CPU/Vcore fordi jeg skulle klokke den litt og. Men når jeg saver og starter på nytt kommer jeg bare til Windows Logoen så blir det helt svart. Skjermen viser no-signal .

 

Så jeg starter på nytt setter ned Vcore i bios igjen :p

 

Så kommer jeg inn i XP. Da kommer det opp en feilmelding hvor det står noe om clock.dll et eller annet. Jeg bare trykker ok. SÅ kommer en til så blir skjermen svart. Men etter et par sekunder dukker MSI Media center opp på skjermen (normalt) så plutselig så skrur PCen seg av og en DUUUULUUUUU DUUUUULUUUU skjærende lyd ut av pcen som nå er av. Jeg skrur av strømforsyninga men den fortsetter i et par sekunder til.

 

Jeg har oppleved den lyden bare en gang tidligere. Det var når pcen til en venn ikke ville starte hos en kompis på LAN. Det var sgå rart for den funka når han kom hjem.

 

Men kan dette skyldes at jeg har for liten strømforsyning? Jeg har den Fortun & S. greia som alle har den har 400-watt og på pakka til skjermkortet står det:

Minimum 350W system power supply required

 

Har ikke turt å skru på pcen igjen før jeg vet hva problemet er :no:

Noen som vet.

 

og sry hvis det er feilpost. hadde litt vansker med å plassere den. moderator kan godt flytte den hvis han finner en bedre plass :cool:

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer du i bios ? se om alt er rett der,tenker på cpu fsb.sitter strømkontakten 100% riktig på kortet ?

 

Kansje ta ut kortet fra agp-porten,sett inn et annet(hvis du har)slik at du kommer inn i win igjen.avinnstaler nividia driverene,så avslutter du win og setter inn ditt 6800 kort igjen.Da kansje alt har tilbakestilt seg på kortet !

 

ps:prøv også og sett en strømkontakt alene på kortet ditt,slik at strømen ikke går via disk eller cd-rom først.kan være at kortet får lite strøm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...