Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feil i dc hub

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har laget en hub i dc++ over internett som funker helt fint. Alle kommer inn på den, vi finner hverandre og alt er bare vellstand, bortsett fra en tin, det går ikke å laste fra hverandre??? Noen som har noen erfaringer med dette og som kan hjelpe meg????

Blir glad for svar :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal adressere inkommende til din egen ip på lanet. (ikke eksterne)

portene som skal åpnes i ruteren er 1411,1412 og 1413. men dette kan være valgfritt.

velg active mode i dc og skriv inn din ip samt port 1412(tror jeg ikke er valgfritt men....)

Skrevet

Portnummeret er valgfritt, så lenge ingen andre programmer bruker portene.

Stikk inn på DC++ FAQ der finner du en fyldig bruksveiledning på hvordan dette skal gjennomførest.

Skrevet (endret)
JarleW:

I DC++ skal du skrive din EKSTERNE ip-adresse samt port-nummer (som må være åpnet/forwardet i en eventuell router/firewall) 

så riktig så riktig! æ som tulle :thumbs:

Endret av st0ff3r
Skrevet (endret)

Men min eksterne ip er jo ikke fast, betyr dette at jeg må bytte hvær gang routeren restarter? eller kan jeg bruke denne adressen jeg registrerte på########

Endret av Jankee
Skrevet (endret)

Hva betyr det når jeg får denne feilmeldingen i hubben?

Invalid IP in ConnectToMe, this might be because of in passive mode

Endret av Geir88
Skrevet
Hva betyr det når jeg får denne feilmeldingen i hubben?

Invalid IP in ConnectToMe, this might be because of in passive mode

Det betyr at du bruker feil ip i dc-innstillingene. Typisk dersom du har dynamisk ip og den er blir endret siden sist gang. Det enkleste er å bruke geir.no-ip.no (Sikker på at det ikke er .com?) som din eksterne adresse.

Skrevet (endret)

#innhold fjernet, hubadresser er forbode å oppgje på forumet, då slike adresser bryt med retningslinjene punkt 8, Moderator jankee#

Endret av Jankee
Skrevet

jeg har ikke fast ip fra telenor og bruker ikke noe registrering etc.

det er veldig sjelden at telenor gir meg en ny ip(vet ikke hvorfor), men iallefall så finner jeg det fort ut hvis dc-hubene ikke blir connected. så jeg paster ny ip fra www.whatismyip.com og alt er i ordnung.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...