Gå til innhold

Hva vil straffen evt bli for grov mishandling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig umulig å anslå noe hvis du ikke kan si litt mer om saken.

 

Hvem utførte han volden mot og i hvilken situasjon?

Var det en planlagt handling?

Hvilke skader ble fornærmede påført? Er det skader som han fortsatt sliter med? Ble vedkommende bevistløs under handlingen?

Ble det brukt hjelpemidler for å skade fornærmede, eller kun 'hender'?

 

Need way more input.. :)

 

VELDIG (!!!) roughly ut i fra så lite jeg vet om saken, vil jeg anslå alt fra 1 mnd til 8 mnder..men dette er helt umulig å anslå uten å vite noe mer.

 

Han har allerede 45 dager som venter..? Mener du han går å venter på å få sone 45 dager for en tidligere handling? Hva slags handling?

Lenke til kommentar
Hei!

 

En kamerat av meg, som er anmeldt for grov mishandling lurer på hva han kan vente seg av straff. Er det noen her som kunne gitt en grundig forklaring eller gitt meg en link? Han har allerede 45 dager som venter... Gjør det saken noe værre?

 

MvH Kronztad

Kjenner jeg det norske rettssystemet riktig så har de allerde puttet inn for mange "råkjørere" så da slipper nok kompisen din med ett klaps på hånden grunnet overfylte fengsler.

Lenke til kommentar
Hei!

 

En kamerat av meg, som er anmeldt for grov mishandling lurer på hva han kan vente seg av straff. Er det noen her som kunne gitt en grundig forklaring eller gitt meg en link? Han har allerede 45 dager som venter... Gjør det saken noe værre?

 

MvH Kronztad

Blir sannsynligvis bare klapp på skulderen og noen oppmuntrende ord. Med mindre volden var mot en mørkhudet, da blir det fort førsteside i VG og en raddisnordlending som sitter i standpunkt og sier "kvardagsrasisme". Lett.

Lenke til kommentar
Med mindre volden var mot en mørkhudet, da blir det fort førsteside i VG og en raddisnordlending som sitter i standpunkt og sier "kvardagsrasisme". Lett.

Eller om gjerningsmannen var mørkhudet og kanskje asylsøker i tillegg. Da er det isteden en annen nordlending fra et visst parti som legger ut om elektronisk merking av asylsøkere.

 

Dette går desverre begge veier.

 

Husk at dette gjelder all kriminalitet som skjer av etniske, ideologiske og religiøse årsaker, eksempler på ting som blir slått stort opp i norsk media:

- Satanisme

- Rasisme

- Pedofili (spesielt i religiøse miljøer)

- Homofobi

 

Er det riktig å lage en "sensasjonssak" om en satanist hadde drept en prest, eller om en høyreekstrem hadde drept en med mørk hudfarge? Jeg mener hvertfall slikt skal belyses sterkere enn "vanlige" drapssaker.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...