Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverks oppsett, ok?


Anbefalte innlegg

Har her lagt ved en grov skisse for nettverket slik jeg har tenkt å legge det opp her i huset.

 

Ønsker gjerne litt tilbakemelding med hva som kan være minus og pluss sider ved ett slikt oppsett. :hmm:

 

Har lagt opp den switchen på midten der grunnet gode ekspansasjons muligheter i 1. etg., og at det er mer praktisk med tanke på kabling etc. :thumbup:

 

nettverksoppsett.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en laptop, derfor jeg har den trådløse.. :w00t:

Regner med å kjøpe de to nederste switchene nye, så de takler nok non-kryssede kabler.. :D

 

Fedje: Hvorfor bør jeg ha router? Har vel innebygd router på adsl modem vel..?

(Er sånn helt vanlig telenor/online adsl boks.. :p)

navn? speedtouch 510 har hvertfall det. (liker den ikke jeg...)

Lenke til kommentar
blir det ikke sånn at du kan tape en del på dette da.. masse deling og splitting.. hmm  :hmm:

Det jeg tenker litt på jeg og.. :ermm:

 

Slik nettverket er oppe i dag, så står ADSL boksen der, og den trådløse. Derfra er det trukket kabler til PC 1. Så, det blir jo bare den skjøten ned til 1. etg og kjelleren. Vil vel ikke trenge noen form for router til dette vel..?

Lenke til kommentar

Helt knall dette, og ingen ytelsestap her. På store nettverk kan det faktisk være 5 switcher eller flere mellom ytterste punkt og backbone.

Hvis du skal kjøpe nye switcher anbefaler jeg SMC, billig og bra. En kamerat kjøpte nylig denne og er storfornøyd, tro det eller ei. Hvis du tenker lit på utvidelse, så kjøp en billig gigabitswitch til å ha i midten, f.eks. denne. Jeg har url til Komplett da disse har størst utvalg, sjekk gjerne produktguiden for andre produkter og priser.

 

 

-/Ole-Magnus

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...