Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 1-serie - ingen headlines på amotor?


Monkey

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er det ikke litt rart det ikke er kommet noen overskrifter eller artikler på amotor om 1-serien som har det meste av den norske bilpressen på hodet over kjøreegenskapene dens.

 

Tror det var ams som skrev at den hadde de beste kjøreegenskaper på denne siden av Porsche Boxster. Vurderer seriøst å bytte min Focus ut med en slik :dribble:

 

Har Amotor noen planer om test av 1-serien?

 

Noen andre her som sikler litt på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen andre her som sikler litt på denne?

O yeah!

Særlig etter at jeg leste testen i siste (?) autofil, lekker bil med storbil-kvalitetsfølelse, samt kjøreegenskaper som en roadster.

Etter min mening, så eier den all andre i golf klassen, det være seg utseende, stil og "vil-ha-faktor" :thumbup:

Endret av Ktulu
Lenke til kommentar

heisann..

Yes..prøvekjørte 116I på fredag..

Er mektig imponert over bilen, over morrofaktor og at den føles faktisk som en stor bil.

Når man sitter bak rattet så er det et langt panser som stikker frem..uvant for små biler..

Samtidig er kvalitetfølelsen tilstedet akurat som på alle bmw-er..

Eneste jeg har å utsette på er plast følelsen i bagasjen og hanskerommet..bortsett fra det..meget meget lite..

 

Så lite at jeg sterkt vurderer å kjøpe den..

Har en 316'96 modell coupe nå..:)

 

Reis ned til bmw forhandleren og prøvekjør den..

koster ikke noe:)

Lenke til kommentar

Owahh! Høres sweet ut slimer :p

Må ta meg en tur asap. Fikk tilbud på lån med restverdi på en slik. Bare 250 spenn mer i mnd enn det jeg betaler på min Focus nå. Veldig fristende og jeg er redd det ikke blir mindre fristende etter en prøvetur :roll:

 

Problemet er at jeg ennå er storfornøyd med min Focus - beste bil jeg har hatt. Men jeg skjønner at hvis jeg skal finne en bil i det segmentet med minst like gode eller bedre kjøreegenskaper da må det bli en 1-serie. Etter hva jeg har lest og hørt. Choices, choices..

 

Hva med en test av en 116i, amotor? Jeg er utsultet på info og lesestoff om bilen! :!:

Lenke til kommentar

heisann..

Nå har jeg prøvekjørt bilen igjen og bestilt den:)

116I har ikke det beste draget med motoren er smidig..og mæler fint

Bakseteplassen er greit..jeg fant meg til rette bak rattet, gikk ut og satte med bak førersetet, og da var det helt greit med plass bak..hadde vel 5-6cm klarering til knea..og jeg er 182 høy:)

Vurderte den nye A# sportsback men etter å ha prøvekjørt 116i var valget klart..myyee finere å kjøre.Eneste fordelen med sportsback er at den har litt større plass i baksetet og bagasjerommet

Som sagt ble jeg hekta og bestile min eksemplar idag, med litt ekstrautstyr til kom den på 270 000kr

 

Presset den hard i kurvene idag(prøvekjøringsbilen) og den er dønn stabil..nesten til det kjedelige..sikkelig leken bil, kan ha mye med den avanserte elektronikken å gjøre men bilen oppfører seg ikke nervøst i det hele tatt..det peip i dekka men det var ingen panikk ikke så mye som bekymring...

Dama klagde ikke på det engang selv om hun pleier å kjefte litt når jeg leker med bilen:)

 

 

PS: som sagt har jeg en coupe 316, men den er på langt nær liek fin å kjøre som 116I.(tross alt 8år nyere bil:)

Det eneste kjiiiipe i store grad er at bilen kan leveres først i januar..

MEn den som venter på noe godt venter ikke forgjeves;)

 

ekstra utstyr som jeg bestilte:

 

sportsratt

multifunskjons knapper

Koppholdere

midtarmlene

delskinnseter

gummimatter

Cruisecontrol(ikke til mye nytte her men pleier å kjøre gjennom tyskland par ganger i året;)

Fulllakkering i bilens farge

Matt titan interiørlister

Lenke til kommentar

Oyoy - du smalt til ja! Var innom min forhandler igår og satte meg bare i bilen da jeg var på vei til en avtale. Den er sweet inni. Men en ting gikk meg litt på. Med bare litt høyde på setet, så syns jeg at toppen av rattet skygget litt for instrumentene selv med rattet i høyeste posisjon. Men det er kanskje bare meg..

 

Men skal ta en skikkelig prøvetur ved leilighet. Gir vel litt bedre vilkår for inntrykk.

 

Jeg skjønner du gleder deg til januar - bilen går vel bedre etter et par tusen mil tenker jeg. Demobilene har vel ikke gått så langt ennå.

 

Hvis du gidder kunne du gjerne listet opp hva hver del av det utsyr du bestilte koster :)

Lenke til kommentar

yes..

jeg er som sagt 1.82 og hadde ingen problemer med å finne riktig sittestilling bak rattet...dette var sportseter btw, de hadde ingen biler med vanlige seter tilgjengelig.

 

prisen på ekstra utstyr:

multifunskjosratt - 1900kr

sportsrat i skinn - 3400kr

lakkerte eksteriørdeler - 2600 kr

koppholdere - 400 kr

midtarmlene foran - 1900kr

interiørlister i titan - 900kr

cruise control - 3200kr(betjenes via hendel bak rattet, hadde vært bedre om det gikk an å bruke den via multifunksjonskanpper på rattet, men men)

nedfellbare nakkeputer bak - 400kr

delskinn seter - 1900kr (tror jeg)

gummimatter - 900kr

 

Alu felger gadd jeg ikke å bestille fra forhandler da de ikke er noe særlig fine syns jeg samt at de er svindyre iforhold til det de koster i vanlige felg butikker;)

 

 

valgte fargen kvartsblå(metallic)

 

på business modeller er metallic lakk og komplette vinter hjul inkludert i standard utstyr.

Lenke til kommentar

takker takker:)

blir bra..

 

Yes audi a3 sportback heter den..og jeg har vurdert den også..

Skulle ha meg ny bil uansett jeg..

Men etter å ha proøvekjørt 1-serie var valget klart for meg..(uten å ha kjørt A3:)

hehe..

 

Svogeren min har en a4 2000mod og er så stolt av den, hvordan den kjører(sportseter, ratt og sportsunderstell)..

Men han ble satt på sin plass etter at jeg ba han bli me dprøvekjøringen av 1-serie..det likte jeg veldig godt hehe:)

 

I diverse tester så har bmw-gått seirende ut..audi er en meget god bil men mangler det lille ekstra for å kunne konkurere mot a-klasse mercedes og 1-serie.

Den er visst nok kun bedre på plassen, større bagasje og benplass..men der slutter storhetstiden hans også.

 

Mens A-klasse er en meget god bil også, større plass enn 1-seier og meget god kvalitetsfølelse..

 

De to bilene blir de største konkurentene vil jeg tro..

übermerker begge to, men med helt forskjellige formål..

Bmw-formidler sportstilghet og dyrker kjøring mens mercedes formidler komfort og det praktiske:)

 

det er bare å velge:)

 

PS: ang tester, det er ting jeg har lest for jeg har kjørt verken a3 eller a-klasse:)

Lenke til kommentar

Takk for priser, slimer:)

 

Var og prøvekjørte bilen siste uke. Den er sweet - ingen tvil om det! Den er nok noe sprekere enn min Focus 1,6, men den føles det ikke. Sikkert pga komfort og støynivå osv. Skulle ønske litt mer pepper, men det koster. 118d er egentlig det jeg har lyst på - med optimert chip etterhvert. Burde vel kunne skvise 150 hester ut av den uten problemer. :D

 

Men det er fremtiden. Blir ikke noe før neste år uansett. Men kan jo planlegge og drømme til da. Bra tips med felger. 17" er nok det beste kompromiss mellom sport og komfort her etter å ha prøvd den med 16".

Lenke til kommentar

jeg har tenkt på det selv..

men syns den var meget fin å kjøre med 16" også..

Får se etterhvert..

 

Noen som har noen tips om hvor man kan se etter felger?

Ville ikke bestille de fra bmw da de tar blodpris for de hehe

 

helt enig med deg..118D er egentlig det jeg hadde lyst på også men å gi 50 000kr extra var litt mye i mitt tilfelle da..

kjører ikke så mye i året..

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...