Gå til innhold

acer 290 serien som hakker? :scared:


thamule

Anbefalte innlegg

Har litt problem med acer maskina mi. Av og til under spilling, stopper det opp omtrent ett sekund før det kommer igjen. Det er omtrent som det hakker. Men det skjer bare enkle ganger, men det er begynt å bl ganske hyppig. Er veldig irriterende. Trur ikkje det er skjermkortet for det er et ati 9700 64mb. Men det virker som det kan vere prossesoren for det stopper opp, å så kommer d igjen rett etter at det kommer lys om at maskinen jobber. Men prossesoren er jo en centrino 1500MHz dothan. 512 ddr minne.... Windows er helt nytt, prøvd flerie gangar. Lydkortet er installert og allting. Skjedde ikkje i begynnelsen, men skjer no... Er dette klagegrunnlag, er det noken som veit? Og Ka kan det vere som er grunnen? Er litt desperat no, for her er snart lan og da må maskina funke 100% Tar i mot all hjelp med STOR takknemlighet!!!! :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å kjøre heilt rein windows med servicepack 1 installert, uten noke anna enn driverane da... MEn likevell. Har prøvd recovery cd'n som føgte med og egen window xp pro, for så å installere drivere manuelt, men det skjer fortsatt. Ja d lyser på harddisklyset akkurat når det hakker... Eg forstår ingenting... :no:

Lenke til kommentar

Er mulig Acer har en anbefalt rekkefølge av driverinstallasjon. Merker at min dell-maskin er litt rar før jeg får lagt inn alle driverne, selv drivere jeg absolutt ikke skjønner at jeg trenger....

 

Ring Acer support og hør om de har noe tips. Vanskelig å si om feilen din kan være grunn til reklamasjon. Hvis maskina har fått seg et støt og f.eks HD har blitt skadet er det ikke reklamasjon, hvis HD er skadet uten ytre påvirkninger er det reklamasjon. Men det er vanskelig å påvise, og vanskelig å bevise... Hør hva Acer og evt butikken du kjøpte den av har å si først.

 

Knut

Lenke til kommentar

Acer er noe dritt.... har Acer Travelmate 290 selv.... den første tiden etter at jeg fikk den fungerte viften fint... nå går den bare i begynnelsen av oppstarten.. så går den ikke mer.

 

Og så bruker den 10 minutter bare på å starte opp... skal du kjøpe bærbar senere.. hold dere unna Acer (Har forresten en venn også som har samme problemet på en litt eldre modell)

 

Noen tips til hva som er feil... ? Windows har jeg prøvd å intstallere omigjen for å få opp farten.. men uten hell.

Endret av Asbjørn T.
Lenke til kommentar

Jepp, Acer er noe dritt!

 

I tidligere poster har jeg lest at HP, FS, Dell, Whitebox, ECS og PB for å nevne noen, er dritt!

 

Det begynner å bli lite å velge i etterhvert... Hvis man ikke vil ha en dritt PC da, og det ville heldigvis jeg! Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli så fornøyd med min Dell D500 med tanke på at den er dritt. En kammerat er veldig fornøyd med sin Acer 292, dette på tross av at den er dritt!

 

Det vil alltid være slik at noen er så uheldige å få en dårlig PC, eller ødelegger den selv og skylder på produsenten. Men det betyr ikke at alle maskiner av denne produsenten er dårlige!

 

Ang. problemet ditt Asbjørn T. Treg oppstart pleier skyldes programvare som skal lastes. Men hvis du har dette problemet umiddelbart etter at du har lagt inn windows på nytt er nok problemet et annet. Formatterer du disken før du legger inn OS på nytt? Bruk i såfall vanlig formattering, og ikke quickformat, så du får oppdatert MBR (det var vel slik det hang sammen). En biosoppdatering kan også være kjekt. Gå også over biosinstillinger for å sjekke at maskina ikke prøver å laste diverse komponenter eller boote fra f.eks nettverk før den prøver C:

 

Knut

Lenke til kommentar
Acer er noe dritt.... har Acer Travelmate 290 selv.... den første tiden etter at jeg fikk den fungerte viften fint... nå går den bare i begynnelsen av oppstarten.. så går den ikke mer.

vifta skal jo ikkje gå meir, for å spare strøm. Det er jo derfor du har centrino prosessor, for at vifta skal slippe å gå og du sparer strøm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...