Gå til innhold

Problemer med å bruke to harddisker samtidig


Hero

Anbefalte innlegg

Jeg fikk låne en pc her for noen dager siden av en venn. Den var ganske ustabil(restartet hele tiden og OS funket ikke sikkelig). Så jeg, så dum jeg, trodde jeg kunne sette harddisken inn i min andre pc, formatere den og deretter installere windows på den. Så sette den inn og alt skulle være fint! Men det viste seg fort å ikke fungere.

Så satt jeg inn harddisken tilbake og skulle til å installere. men da funka ikke CDrom. Jeg satt inn mitt gamle. Satt den på slave og harddisken på master. Men nå vil ikke pcen finne begge 2 samtidig. Den finner harddisken alene og cdrom alene. Men ikke når begge er koblet i samtidig.

Og når jeg setter en diskett i slik at jeg kommer i dos for å formatere harddisken på denne pcen, så finner den ikke C:.

 

ja, jeg er like forvirret som dere sikkert er av å lese dette! Men hvis NOEN KAN KOMME MED SERIØSE SVAR så ville det vært snilt

:-)

Ikke noe sånn "Kjøp ny pc"

 

takk!

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å sette diskene og cdrommen på CS (Cable Select) ved hjelp jumperene. Jeg pleide å ha dette problemet selv, men har du gammel pc eller loka disk så kan det ha noe med saken å gjøre. noen hovedkort støtter ikke fler enn så og så mange disker osv..

 

prøv deg frem med jumperene og kansje en annen hd kabel.

Det som også kan være en mulighet er jo å lage en iso fil av windows. Legge den på en av diskene, slå av pc, ta ut cdrom. gå så inn i windows igjen og last ned et program som heter deamon tools (Det finner du lett på google.com) Det er et program som lager eksta "cd-rom drivers" på pcn din. Du kan også laste ned ISO buster for så å kopiere Install filene fra ISO fila og inn på den disken du skal formatere/har formatert. Så starter du opp med Windows 98 oppstarts disk for å komme i dos. Så starter du installasjonen fra disken.. Ble kansje en smule rotete her, men send meg en pm hvis du lurer på noe.. .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...