Gå til innhold

Omtale av The Sims 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ellers har vi aldri opplevd noen feil eller krasj, men spillet ville ikke starte på en mer eller mindre ren Windows 2000-installasjon, og vi måtte bruke Windows 98SE (på samme maskin) for å spille det. Spillet kommer også med en form for kopibeskyttelse som har skapt problemer for mange, i og med at det visstnok ikke vil kjøre om du har vanlige og lovlige CD-brennerprogram (som Nero) på systemet ditt.

 

Saa spillet funker ikke paa Windows 2000 Pro? Er det noen andre her som har spillet det paa Win2k? fy soren litt kipt hvis det ikke funker paa maskinen min, kona mi har Sims med alle ekstra pakkene og det kjorer jo fint paa Win2k.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

ET spørsmål: Hvordan bygger jeg! :cry: satt i noen minutter i gårkveld før jeg la meg. Skulle bygge nytt hus.

 

Maskina restarta etter en stund og har aldri opplevd det med maskina mi tidligere. :hrm::hmm:

 

Ellers virka det helt topp, skal nok prøve noen timer i dag når jeg kommer hjem :love:

 

Edit: kjører Windows 2000, formaterte like før jeg la inn spillet.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Excelsion, ang. radiofunksjon: Ok, det overså jeg dessverre. Parantesen er nå fjernet.

 

Xvani, ang. aldring: Jeg vet det går an å skru av aldring, og jeg skrev det i artikkelen. :)

 

frank jarle: Spillet _skal_ funke på Windows 2000. Det funket bare ikke her.

 

Ang. nero og lignende programmer, er det godt mulig det er avhengig av hvilke versjoner dere har. Fra EA technical support:

 

Question:

I get a CD/DVD Emulation Software Detected error.

 

Answer:

This error is caused by CD Emulator conflicting with the game. Please make sure to uninstall any emulation software you have installed such as:

 

Clone CD

Nero

Roxio

 

http://eagames.custhelp.com/cgi-bin/eagame...p?p_faqid=15775

 

Det er ganske mange som har hatt problemer med dette, men det er jo fint at det ikke ser ut til å gjelde alle.

Lenke til kommentar
Syns det er meget merklig at du gir alt credit til EA, de har da tross alt bare publisert spillet, det er Maxis som står for utviklingen, merkelig nok er ikke Maxis logoen på coveret så det er vel bare kort tid til Maxis lider samme skjebne som Westwood og blir intregrert 100% i corporate faenskapet som EA er...

Så vidt jeg vet, så er mesteparten av Maxis allerede blitt flyttet til EA sitt hovedkvarter i Redmond (og er dermed kun et internt studio med sin egen logo). Kun en liten del av Maxis befinner seg i Walnut Creek, og disse jobber med et hemmelig prosjekt (under ledelse av Will Wright).

Lenke til kommentar
Det er ikke lenger mulig å lage en supersim som er vellykket på alle områder - simmene har begrenset tid i den virtuelle verden, og du må hele tiden vurdere om de bruker denne tiden godt nok eller kaster dem bort på meningsløse ting.

 

:roll::p

Jeg kjøpte det orginale spillet sammen med en kammerat pga. alle de rosende omtalene av AI rutinene i spillet. Etter å ha spilt det omtent en time og måtte lede "dokkene" på dass mer enn en gang var jeg allerede lei. Pluss at de alle brukte ufattelig lang tid på de enkleste oppgaver. Kanskje jeg skal gi den nye utgaven en sjangse..

 

applet

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det er jo micromanagement da. Liker du ikke det, vil du neppe like denne utgaven heller. Jeg har ikke spilt det første The Sims, men kjøpte oppfølgeren da jeg alltid hadde hatt lyst til å prøve. Så langt er jeg ikke skuffet. Detaljrikdommen i seg selv er nok til å gi de fleste hakeslepp (se på når en sim maler, f.eks., eller spiller sjakk, lager mat o.s.v.).

 

Personlig synes jeg godt de kunne ha vært enda litt glupere, men jeg har bare skrapet såvidt i overflaten så langt (og klart å kverke nesten en hel familie med mistrivsel da jeg ikke skjønte opp og ned på noe på tross av innføringen).

 

Spiller det i Windows 2000, ikke noe problem. Men fy fader så tungt det er, ja. Mitt system med P4 2.8Ghz, 1GB DDR RAM og Ti4200 skjermkort sliter på alt annet enn lave til medium innstillinger. Spiller norsk utgave, og synes det er utrolig moro med alle de norske navnene i et spill for en gangs skyld (jada, vet jo at man kan lage familier og sims selv, men det er deilig å få alt på norsk fra du innstallerer det).

 

Jeg visste ikke at man kan henge opp egne bilder på veggene i The Sims (1), håper det kommer til TS 2 og. Angående program på TV.. jeg ble vel sittende 5 minutter og bare se på det her en dag.. patetisk :!:

 

Utrolig bra spill/simulator, dette kommer jeg til å bruke mye tid på. Har også slektninger som liker TS serien, så det blir nok en del exchange.

 

NB! Mente ikke å vekke en gammel tråd fra de døde uten videre, fant omtalen i stad.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...