Gå til innhold

hvilket hk til sokkel 939


Lizzard]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen DDR-hovedkort som "støtter" PC4000. Høyeste godkjente er PC3200. Men hadde ikke mange hovedkort klart FSB langt over det som er godkjent, så hadde overklokking vært et kjedelig tema nå til dags.

 

Du trenger altså et godt hovedkort til Socket 939, som skal være for en FX-53? Det er sikkert noen som kan anbefale dette til deg.

 

Du kan jo lese "Vi anskaffer oss en Super-PC"-serien her på hw.no, og gjøre deg opp en mening om Gigabyte hovedkortet...

Lenke til kommentar
Det finnes ingen DDR-hovedkort som "støtter" PC4000. Høyeste godkjente er PC3200. Men hadde ikke mange hovedkort klart FSB langt over det som er godkjent, så hadde overklokking vært et kjedelig tema nå til dags.

 

Du trenger altså et godt hovedkort til Socket 939, som skal være for en FX-53? Det er sikkert noen som kan anbefale dette til deg.

 

Du kan jo lese "Vi anskaffer oss en Super-PC"-serien her på hw.no, og gjøre deg opp en mening om Gigabyte hovedkortet...

Nå har jo fx ulåst mp så det er jo litt mere rom for overklokking uten å kjøre FSB gjennom taket :)

 

Jeg ville valgt MSI K8N NEO2 Platinum-54G siden kortet støtter høyere spenninger på minne/cpu enn det Gigabyte's kort gjør. GB kortet klarer bare 2.7v på minne, mot MSI som klarer 2.85v

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Jeg har et AMD FX-53 system og bruker MSI K8N NEO2 Platinum.

Det fungerer veldig bra, men vær varsom med oppdatering av Bios via windows (i programmet "Live Update").

 

Tar du bios oppdatering via DOS, så skal du være relativt safe !

har lyst på ddr2 hk til sokkel 939 noen som vet når det kommer :O?

Lenke til kommentar
' date='23/09/2004 : 14:22']
Jeg har et AMD FX-53 system og bruker MSI K8N NEO2 Platinum.

Det fungerer veldig bra, men vær varsom med oppdatering av Bios via windows (i programmet "Live Update").

 

Tar du bios oppdatering via DOS, så skal du være relativt safe !

har lyst på ddr2 hk til sokkel 939 noen som vet når det kommer :O?

Er ikke bruk for DDR2 på 939 HK for øyeblikket.

Lenke til kommentar
,23/09/2004 : 14:22]
Jeg har et AMD FX-53 system og bruker MSI K8N NEO2 Platinum.

Det fungerer veldig bra, men vær varsom med oppdatering av Bios via windows (i programmet "Live Update").

 

Tar du bios oppdatering via DOS, så skal du være relativt safe !

har lyst på ddr2 hk til sokkel 939 noen som vet når det kommer :O?

Er ikke bruk for DDR2 på 939 HK for øyeblikket.

men når kommer det.. jeg vil ha

Lenke til kommentar
Skal prøve med annet minne først da bare så det er sagt XU. Jeg vet det at kortet funker bra hos andre, men jeg har 4x512mb ram brikker. Har nå skaffet meg 2x1024 mb ram som krever mindre spenning. Håper det gjør susen.

ddr2 minne skal jeg ha unz så jeg SPØR igjen noen som vet når det kommer?

Lenke til kommentar

Hva med å drøye 'an til til ut i oktober da? Da skal jo nForce4 kortene til sokkel 939 komme, med PCIe. Og det er jo litt fett når man først skal ha nytt system.

 

Ja, jeg vet man kan vente i det uendelige i denne bransjen, men når det bare er noen uker, og det gjelder et såpass stort steg som opp til PCIe for sokkel 939 så synes jeg det er verdt det.

 

Eller er det lenger enn "en liten stund" til disse kortene egentlig kommer?

Dette har jeg selvfølgelig fra denne hardware.no linken

 

Edit: linken ble feil

Endret av thotta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...