Ol'H Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 [iC' date=21/09/2004 : 17:25] Folk som hater HL2 må da få akkurat like stor rett til å si sin mening som folk som elsker det! Like ubetydelig for folk å høre av andre de ikke kjenner "åh, jeg gleder meg til HL2!" eller "jeg håper virkelig HL2 ikke kommer!" så jeg kan gå inn på en hvilket som helst tråd i politik&samfunn og bare si "dette driter jeg totalt i!" ?
Atomet Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 hvordan fungerer egentlig opplegget siden at vivendi er så mye imot det ?får vivendi mindre penger hvis man velger å kjøpe spillene over steam kontra hvis man kjøper det i butikken ? Ja. Vivendi tar betalt for printing, pakking, utsending og reklame de gjør for spillet når de gir det ut i butikkene. Men siden dette ikke blir tilfelle når personer kjøper spillet gjennom Steam, så har ikke Vivendi rett til å kreve penger for noe de ikke bidrar i. Derfor krever Vivendi nå penger for spill som blir solgt gjennom Steam. Det skulle bare mangle, det er helt riktig gjort av Vivendi å kreve penger for spill som blir lansert via Steam.
Civilix Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Det skulle bare mangle, det er helt riktig gjort av Vivendi å kreve penger for spill som blir lansert via Steam. Er helt enig...hvis kontrakten mellom de sier at vivendi skal få eneretten til å utgi spillet. Nå har jeg vansklig for å tro at vivendi hadde skrivi under på en kontrakt som ikke hadde dette med, men det er vel for å tyde kontrakten riktig de går rettens vei nå. Å gi ut et spill du ikke rettigheter til å selge er piratkopiering, selv om du selv har sitti og koda det. Men allt kommer nå ann på hva som står i kontrakten og hvordan retten tyder det.... Uansett utfall blir det feil og skylde på rettsapparatet for utfallet, valve og vivendi har selv skylden for denne suppa...
lavizh Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 [iC' date=21/09/2004 : 17:22] Men på en annen side, spillet er sikkert ikke fedrig utviklet enda... :!: Det er ferdig utviklet. Har jeg sovet over noe viktig info? Hvem i huleste har bekreftet at HL2 er ferdig?! Valve har sendt en Release Candidate til Vivendi (Sierra) ... Blir den godkjent er spillet ferdig og klart til printing og pressing og siste download via Steam (hvis ikke fler).
era Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Westwood + VALVe = Westwood = Dead takket være EA...
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Nå er jeg faktisk drita lei av hele HL2! Fuck Vivendi! Fuck Valve! FUCK EM ALL!
floffan Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Info om half-life2 i Dagbladet Dagbladet
KydeX Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Har ikke Valve mer eller mindre inngått en kontrakt med Activision da? Det hadde vært noe! Har respekt for Activision, selv om de har gitt ut noen håpløse titler. Alt annet enn Electronic Arts går vel greit i grunn. Activision har jo id software (doom3 osv.) i stallen, så det virker litt rart om de skulle ta inn valve også som jo kan sees på som den argeste konkurrenten til id (ihvertfall nå for tiden).
Janivars Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Så uansett hva som skjer nå så blir det ik satt noen utgivelsesdato før etter 8 oktober.. ?
Ol'H Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Så uansett hva som skjer nå så blir det ik satt noen utgivelsesdato før etter 8 oktober.. ? bare gud og fuglene som vet når HL2 noen gang kommer... tror det blir som med diablo 2 for meg, når jeg sluttet og vente kom det med en gang... Kanskje jeg bør slutte og vente
Bear^ Skrevet 22. september 2004 Skrevet 22. september 2004 Så uansett hva som skjer nå så blir det ik satt noen utgivelsesdato før etter 8 oktober.. ? bare gud og fuglene som vet når HL2 noen gang kommer... tror det blir som med diablo 2 for meg, når jeg sluttet og vente kom det med en gang... Kanskje jeg bør slutte og vente Nytter ikke. Har prøvd det i over et år og det har fremdeles ikke kommet
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 23. september 2004 Skrevet 23. september 2004 "I 1997 inngikk Valve og Sierra en avtale som sørget for at Sierra hadde en eierrettighet i Valves spill, mot at Sierra skulle trykke, markedsføre og distribuere disse. Da «Half-Life» kom ut ble det raskt en enorm suksess, og Valve skjønte at de ikke hadde kommet godt ut av det i avtalen med Sierra. Valve begynte derfor i 1999 å true Sierra med en slags «gå sakte»-utvikling av spillene om ikke Sierra firet på kravene som ble fastslått i 1997-avtalen." stemmer dette ? isåfall så håper jeg valve går på et sinnsykt nederlag nå.
Hr. Jenssen Skrevet 24. september 2004 Skrevet 24. september 2004 hvordan fungerer egentlig opplegget siden at vivendi er så mye imot det ?får vivendi mindre penger hvis man velger å kjøpe spillene over steam kontra hvis man kjøper det i butikken ? Ja. Vivendi tar betalt for printing, pakking, utsending og reklame de gjør for spillet når de gir det ut i butikkene. Men siden dette ikke blir tilfelle når personer kjøper spillet gjennom Steam, så har ikke Vivendi rett til å kreve penger for noe de ikke bidrar i. Derfor krever Vivendi nå penger for spill som blir solgt gjennom Steam. Det skulle bare mangle, det er helt riktig gjort av Vivendi å kreve penger for spill som blir lansert via Steam. Det er sant, og det skulle IKKE vært noen diskusjon om det heller! Så lenge Vivendi har Navnet rettighetene for noe som heter "Half-Life 2", har de rett på å få inn en prosent-del av ALLE HL2 produkter som selges! Inkludert kopper, t-skjorter, figurer, steam versjoner, osv osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå