Gå til innhold

Hvor laster man ned OpenGl?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du laster ikke ned OpenGL, det holder å laste ned driverne til skjermkortet.

Men når jeg trykker på egenskaper i desktop får jeg ikke opp noen OpenGL mappe. Jeg får altså ikke slått Vsync, AA av. Heller ikke i Geforce 6800 egenskap-menyen.

 

 

Slenger en post på "Programvare". Feil forum.

Endret av PreZiDenT
Lenke til kommentar
...går utifra at det gir mer ytelse i spill enn directx.

OpenGl og DirectX er to forskjellige standarder, du kan som regel ikke velge hvem av de du vil kjøre spill på. Grunnet til dette er at noen spillprodusenter programmer spillene for DirectX, mens andre for OpenGl. Noen få faktisk for begge. DirectX er microsoft sin standard mens OpenGl er en annen (husker ikke i farta, men se på www.opengl.com).

 

En skjermkortdriver inneholder støtte for både DirectX og OpenGl. Dersom du har problemer med vsync i OpenGl så vil jeg anbefale deg å oppdatere skjermkortdriverne eller se i innstillingene for det aktuelle spillet om du kan slå av vsync der.

 

DirectX er også for lydkort og andre tilkoblingsenheter som f.eks ratt og pedaler. OpenGl er kun for grafikk.

Lenke til kommentar

De gjør han sikkert, er ikke så mye som skal til for å havne på feil spor i dette kjøret. :yes:

 

OpenGl og Direct3D er to av samme alen, dvs. at de begge er ment å styre grafikken.

 

DirectX derimot er en samlepakke som styrer alt du bruker for spill. F.eks. ratt og pedaler, lydkort, joysticks, grafikk etc.

 

Enklere å forklare enn å bare komme med svar som skaper flere spørsmål.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...