Gå til innhold

tryggeste måte å skru sammen en pc på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal snart skru sammen min andre data :blush:

første gangen hadde jeg sikra meg mot elektrisk støt....men har ingeting nå :roll:

hva er best slik at jeg ikke kortslutter noen av komponentene?

hvor børr jeg helst bygge den sammen?

kom med tips...helst..vil ikke ødlegge en pc til 9000 :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anti-statisk armbånd, eventuelt lad deg ut ved å holde i en panelovn eller lignende før du går igang. Ikke stå på ett teppe eller ha på deg ullsokker kanskje?

Jeg har personlig aldri ødelagt noe som helst pga statisk elektrisitet, men man vet aldri.

Skrevet

hvor stor er egentlig sjansen for å ødelegge komponenter pga statisk elektrisitet??

Har selv montert mye hardware,og bruker ta-på-panel-ovn metoden :p,og aldri ødelagt noe... er sjansen stor,eller er det noe som blir sagt så man er på den sikre siden??

Mvh Prop

Skrevet

@Propaganda: Kommer an på komponenten. Noen ting er mer utsatte enn andre. RAM f.x, er vel rimelig lite mottagelige for støt..

Jeg ville ikke gambla for mye akkurat på det området..

@Nothalgic: Kabinettet må være koblet til strøm da, eller hjelper det vel lite..

Jeg pleier å ta i en vask ellerno. Det pleier å hjelpe.

Skrevet

Jeg satt sammen den nye pc'en min (til 25 000 kr) forrige helg, brukte ikke noe krims-krams eller hokuspokus.

Sørget bare får å holde på kabinettet når jeg skrudde inn komponentene, har ikke hatt noen problemer (pc'en ble bygget på et bord av tre, plassert på parkett - ikke teppe som kan være litt risky).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...