Gå til innhold

Arbeidstemperatur på XP 1600+


ripset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har også XP 1600+ (1,4 GHZ) på et Abit KG7-hovedkort. Min temperatur ligger på 37 grader med Taisol CGK760 (den med kopperbunn). MEN jeg har også to kabinettvifter som fjerner varm luft i kabinettet. Etter å ha kjørt 3D-mark2001 kontinuerlig i ca. en halv time, ligger tempen på 41 grader. Et SYLTYNT lag med Arctic silver som kjølepasta er en selvfølge.

 

Syns dette er bra nok jeg, hva synes andre?

Lenke til kommentar

Dere må huske at romptemperaturen deres også har veldig mye å si. Jeg har et chieftec-kabinett, og når jeg hadde to vifter inn og tre vifter ut på det, + 120x120 mm. rett på southbridge/pci-slottene, hadde jeg en kabinett-temp på 23-28 grader. 23 med vinduene mine oppe, og 28 med vinduene mine igjen.

 

Jeg bor i blokk, og bare en av mine vegger vender ut. Derfor er rommet konstant varmt, luftkjøling er m.a.o. mye vanskeligere her enn hos folk som bor i kjelleren på trehus o.l. Hvis jeg åpner vinduene mine blir det veldig gulvkaldt, og det liker jo datamaskinen min, men ikke jeg, og nok ikke fiskene mine heller. Men husk det der da, når dere poster cpu-temper, for alt henger sammen.

 

Cpu-tempene mine (t-bird 1,4) varierte fra 43-load til 46-load (alt etter om jeg luftet!), dette var overklokket til 1500mhz. I tillegg må dere huske at målerne kan måle forskjellig. Osv.

Lenke til kommentar

Min XP 1600+ holder idletemp på 33 grader i og maxtemp på 36 grader. Romtempen min var 23 grader da jeg registrerte dette, sokkelen på kjøle-elementet var 29 grader.

 

Kjøle-elementet er en Mighty Machine med Sunon 80mm 4500rpm som er satt til å suge luft.

Videre er det et lag Arctic Silver II påsmurt CPUen.

1x 120mm vifte blåser luft inn ved kortplassene.

1x 80mm blåser luft inn nederst i front.

1x 120mm blåser luft ut på toppen av kassa.

2x 80mm blåser luft ut øverst bak.

1x 80mm er montert under HD, blåser luft ut.

 

Nok kjøling på denne klumpen, og den bråker deretter også :smile:

 

Forøvrig hadde jeg 36 grader idle med min WBK 68 og 60mm vifte.

Lenke til kommentar

Testet akkuratt en XP 1600+ (1,4Ghz) med en Taisol CGK 742.. Testet uten kjølepasta, med Nanotherm og med Arctic Silver II.

 

Resultater:

Uten pasta: 44,9

M/ Nanotherm: 38,5

M/ Arctic Silver: 38,5

 

Testen ble gjort på et Asus A7V-133-VM hovedkort med Windows XP, og CPU Warming Only i CPU Stab.

 

Det viser jo bare at man ikke trenger å punge ut 80,- for Arctic Silver når man kan kjøpe Nanotherm for 40,- på http://www.netconnection.no .

I tillegg var Nanotherm vanvittig lett å vaske bort.

Lenke til kommentar

Jeg har en XP1700+ med NoiceControl Silverado. Kjører

denne på 8V og har en gj.snitts temperatur på

51 grader. Mer enn jeg hadde forventet også, men jeg

skal prøve 10V eventuellt 12V og se hvordan det går.

 

Før hadde jeg Globalwin FOP38, "jetflyet". Denne hadde gj.snitt på 43 grader. Bråka nå sinnsykt

jævli da...

Lenke til kommentar

Jeg har også nettop fått meg en Xp1700+ prosessor og jeg kjøpte en Coolermaster Ep5-6I11 vifte med den, som skal støtte opp til xp1800, men klokket til 1100mhz kjører den på 49 til 55 grader.

 

Setter jeg den til 1466mhz som den egentlig skal kjøre på går den over 60grader

I den andre maskinen min har jeg en T-bird 1400 med globalwin jetfly vifte, og den er aldri over 35 grader, men selv om jeg har sovet med den på noen ganger, har jeg ikke tenkt å gjøre det fast.

 

Hvor mye tåler en palomino prosessor av temperatur?, har kjørt den på 55 grader i nesten en uke nå og den virker helt stabil. men som sagt jeg kan ikke klokke den til den frekvensen den er laget for å kjøre på.

 

Noen ideer?

 

[ Denne Melding var redigert av: cybertrec på 2001-11-19 08:58 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...