Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig hastighet - lokalkopiering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har et aldri så lite problem her. Har akkurat fått en trådløst router fra NextGenTel, og har satt opp alt uten problemer. Har for øyeblikket 2 pcer i nettverket, som bruker den trådløse NGT routern. Problemet er at jeg får ELENDIG hastighet ved kopiering lokalt. Eksempelvis: Hvis jeg laster opp ting til den andre PCen via FTP, så har jeg en max hastighet på 250 kb/s.

Routeren er 11mbits, så det skulle i teorien gi en hastighet på 1,3 mb/s. Nettverkskortene i de 2 pcene, er av typen 54 mbit (802.11g).

Er det en option jeg har oversett? Innstillinger på router/WLAN kort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

802.11b-utstyr har en effektiv kapasitet/båndbredde på 5-6 Mbps. Denne kapasiteten deler den på alle klientene som er koblet til. Har du to klienter som begge overfører via routeren, så har de to halvparten av 5-6 Mbps. Så har man forhold som signalkvalitet og kompabilitet mellom utstyr, som også kan påvirke hastigheten. Konklusjonen er at du ikke er langt unna optimal ytelse på nettet ditt, med denne routeren. Hadde du i stedet for valgt en 802.11g-router, så hadde du fått en firedoblet kapasitet/båndbredde.

Skrevet

Sett opp en midlertidig ad-hoc løsning mellom maskinene, det er selvfølgelig tungvint men greit vist du har større mengder data som skal overføres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...