Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal ha nytt trådløst nettverkskort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv kjøpte jeg Netgear sitt hos Elkjøp, ikke det billigste, men som med alt annet du kjøper der i gården får du pengene igjen dersom du ikke er fornøyd.. dvs innen 30 dager.

 

Ett annet tips jeg har hørt fra flere hold er at samme merke på router og nettverkskort er en god ide. Selv fulgte jeg det rådet ettersom jeg kjøpte det på likt, men vet ikke hvor mye det EGENTLIG betyr.

 

Selv satte jeg opp trådløst nettverk her hjemme denne uken og lærte på den vanskeligste måten at billig sjelden er veien å gå. Dvs jeg ville lagt litt penger i det først som sist, det er utrolig store forskjeller på trådløst utstyr. Kjøpte først TopCom, stor tabbe, hold deg unna selv om det er aldri så billig. Tror Belkin kan være ett greit valg, men i følge selger på Elkjøp er Netgear litt bedre(traff faktisk på en som kunne litt data og hadde erfaring med trådløst). Andre steder får du CNet, D-Link, 3Com etc. Har hørt litt negativt om D-Link, men egentlig bare flisespikkeri.

 

En av de store forskjellene jeg merket da jeg byttet ut det billige utstyret var at nettverkskortet reduserte/justerte hastigheten i stedet for å koble dette ut. TopCom kortet koblet seg av/på selv med godt signal, utrolig irriterende.

 

Tror også det er slikt at utstyr som følger g-standarden generelt gir bedre rekkevidde etc, foruten at hastigheten er høyere.

 

Kommer ikke med noe fasitsvar til deg, som du sikkert vet så er det sjelden man i dataverden har utstyr fra en leverandør alle er enige om er best. Det er en viss subjektivitet inne i bildet her. Som sagt kan det være smart å kjøpe det på en butikk ikke altfor langt unna, da kan du bytte det relativt enkelt dersom det ikke funker tilfredstillende, dessuten er det ikke store beløp du sparer ved å bestille på nettet for denne type varer når frakt etc er betalt.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...