Gå til innhold

Headset under 1000,-


Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg sirklet meg inn på 4 stykker:

 

Beyerdynamic DT231 - Ser ikke så behagelig ut, men tester sier at den er bra!

Sennheiser HD280 Pro - Disse ser bra ut, like rat klokkene er litt store!

Sennheiser HD25-SP1 - Den skla være bra lukket med god lyd, anbefalt for den mobile bruker

AKG Studio K271 - Ser mest behagelig ut, men er dyr...

 

Ser ut som om jeg kommer til å overskride budsjettet mitt, men det får vel være!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, da har jeg sirklet meg inn på 4 stykker:

 

Beyerdynamic DT231 - Ser ikke så behagelig ut, men tester sier at den er bra!

Sennheiser HD280 Pro  - Disse ser bra ut, like rat klokkene er litt store!

Sennheiser HD25-SP1 - Den skla være bra lukket med god lyd, anbefalt for den mobile bruker

AKG Studio K271 - Ser mest behagelig ut, men er dyr...

 

Ser ut som om jeg kommer til å overskride budsjettet mitt, men det får vel være!

Med fare for å komplisere valget ditt ytterligere, vil jeg gjerne slenge inn en anbefaling av Sennheiser's HD555 øretelefoner. Dette er sannsynligvis noe av det beste du kan få tak i for under tusenlappen. Veldig "korrekt" lydgjengivelse, og du trenger ikke noen egen øretelefon-forsterker for å drive dem.

 

OBS! Dette er åpne øretelefoner, og vil derfor ikke isolere lyd like godt som de øretelefonene du allerede har sett deg ut. Skjønt, etter min erfaring er ikke dette noe stort problem i praksis, og du vil i de fleste tilfeller få mer lyd for pengene ved å velge en åpen løsning.

Lenke til kommentar

AKG headsettet finner du på audio og instrument foretninger i oslo. Jeg fikk beste pris ved audiobutikken som ligger 300meter nord øst for youngstorget. Det skal ligge i Torggata om jeg ikke husker feil. Desverre husker jeg ikke hva de heter, men det er en hjørnebutikk (som spesialeserer seg på hifi, lcd plasma tv, bærbar cd og md spillere m.m)...en av de første butikkene du kommer til etter Sankt Olav Musikksenter på vei mot anker hotell i torggata.

Endret av bender
Lenke til kommentar
Ja, da har jeg sirklet meg inn på 4 stykker:

 

Beyerdynamic DT231 - Ser ikke så behagelig ut, men tester sier at den er bra!

Sennheiser HD280 Pro  - Disse ser bra ut, like rat klokkene er litt store!

Sennheiser HD25-SP1 - Den skla være bra lukket med god lyd, anbefalt for den mobile bruker

AKG Studio K271 - Ser mest behagelig ut, men er dyr...

 

Ser ut som om jeg kommer til å overskride budsjettet mitt, men det får vel være!

Med fare for å komplisere valget ditt ytterligere, vil jeg gjerne slenge inn en anbefaling av Sennheiser's HD555 øretelefoner. Dette er sannsynligvis noe av det beste du kan få tak i for under tusenlappen. Veldig "korrekt" lydgjengivelse, og du trenger ikke noen egen øretelefon-forsterker for å drive dem.

 

OBS! Dette er åpne øretelefoner, og vil derfor ikke isolere lyd like godt som de øretelefonene du allerede har sett deg ut. Skjønt, etter min erfaring er ikke dette noe stort problem i praksis, og du vil i de fleste tilfeller få mer lyd for pengene ved å velge en åpen løsning.

Jeg er rimelig sikker på at det blir sennheiser HD 280 Pro på meg etterhvert, JensL anbefalte den og sa at den ga mye lyd for penga.. Selvom vi snakker 1200 kr her, som er mye for et headset til pc syns nå jeg.. :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg er rimelig sikker på at det blir sennheiser HD 280 Pro på meg etterhvert, JensL anbefalte den og sa at den ga mye lyd for penga.. Selvom vi snakker 1200 kr her, som er mye for et headset til pc syns nå jeg.. :ermm:

Joa, 1.200,- virker kanskje mye "bare" for en hodetelefon, men i denne prisklassen spiller de fletta av alle PC-høyttalere. Du skal ganske mye opp i pris for å finne vanlige høyttalere som matcher dem også, spesielt i detaljrikdom.

Lenke til kommentar
Jeg er rimelig sikker på at det blir sennheiser HD 280 Pro på meg etterhvert, JensL anbefalte den og sa at den ga mye lyd for penga.. Selvom vi snakker 1200 kr her, som er mye for et headset til pc syns nå jeg..  :ermm:

Joa, 1.200,- virker kanskje mye "bare" for en hodetelefon, men i denne prisklassen spiller de fletta av alle PC-høyttalere. Du skal ganske mye opp i pris for å finne vanlige høyttalere som matcher dem også, spesielt i detaljrikdom.

det tviler jeg ikke på.. derfor jeg har lyst på dem.. :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har nå funnet og hørt på AKGH headsettet, det var jommen meg like før jeg kjøpte den også, men jeg tenkte jeg skulle hørt de andre før jeg kan bestemme meg...

 

Er det noen som VET hvor jeg kan høre på Beyerdynamic DT231, Sennheiser HD280 Pro og Sennheiser HD25-SP1??

 

Tenker at lyden er mer enn tilfredstillende på dem alle, men komfort er minst like viktig.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har sittet og lest på denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=292510 og har lest at trådstarter har funnt sin headsett og er storfornøyd.

 

Jeg har lyst å en ny headset, og legger følgende kriterier:

 

* Den må koste under 1000,-

* Den må være lydtett

* God å ha på seg

* God lyd (selvfølgelig)

* Robust

* Skal brukes på en datamaskin som bruker den integrerte lydbrikken på hovedkortet sitt eller via Soundblaster Audigy.

 

Jeg skal bruke det på skolen der jeg deler kontor med andre når jeg skrive hovedoppgaven min. Hvis den er lydtett, så slipper jeg å bli så mye forstyrret av dem andre som dem av meg.

 

Håper på svar

mamruoc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123342&cks=SER - dette er genialt, sitter som smurt på hode. robust og det er livstidgarantid.

Lenke til kommentar

Men er det den lydmessig noe bra i forhold til de andre som jeg egentlig har greid å begrense meg til? Hvor godt isolerer den lyden, både med tanke musikk som lekker ut og all lyden rundt deg blir skjermet.

 

Har selv en Koss Porta Pro, og den lekker som fy, den er fin hvis det er musikk hvor bass er viktig, men jeg søker etter en som er lydtett, god å ha og en viss kvalitet.

 

Noen som har formeninger eller vet hvor jeg kan få prøvd dem alle i Oslo?

Lenke til kommentar

Beyerdynamic DT231 - Ser ikke så behagelig ut, men tester sier at den er bra!

omg. da du kommer til å få sjokk når du prøver de :w00t:

de er faktisk veldig behagelig å ha på, mye mer behagelig enn feks sennheiser pc 150.

 

btw: lyden er også veldig bra.

Endret av _Mag_
Lenke til kommentar
hva med SONY mdr-v700?

Har vært og hørt på den, den hadde altfor mye bass, greit for DJ kanskje, men bass kan jeg alltids sette opp maskinene eller mixeren.

 

Her kommer en liten tilbakemelding over det jeg har funnet ut hittil, dette er selvfølgelig subjektivt!

 

Jeg vært og fått sett på følgende:

 

Beyerdynamic DT231 - OK lyd, OK å ha på seg, den lekker lyd endel, spesielt i de høye frekvensene. Klokkene var akkurat store nok for ørene mine, men man merker liksom at man har dem på seg. Koss Porta Pro er bedre på dette området.

 

Sennheiser HD25-SP1 - Å ha denne på var som å ha på seg hørselsvern hvis det ikke kom lyd. Skapte mye trykk på øret, både i form av fysisk press og lufttrykk (som når et fly tar av eller lander), men dette forsvant for så snart musikken kom. Overraskende god til å isolere, dog den også lekker ut lyd. Sitter litt for stramt rundt hodet for min smak.

 

AKG Studio K271 - Denne var som å sitte i musikkhimmelen hvor Bo Kaspers Orkest hadde sin kveld (Jeg hørte på BKO da jeg testet dem skjønner dere). Lyden var super, merker ikke at jeg har på meg disse, men er litt redd for at det kan bli fort litt klamt hvis jeg har dem på lnge pga læraktige stoffet på selve klokkene som presser seg mot ørene. Den lekker også lyd, men det er mer en lav mørk humming som er definitvt lettere å akseptere enn det DT231 lekker.

 

Jeg prøvde også ett par Beyerdynamic DT770 (tror jeg den het) - Denne skulle konkurrere direkte mot AKG'en. Lyden var så og si den samme, dette er en smakssak, men hodebøylen satt ganske stramt på hodet mitt og var såpass hard at den 100% ville tatt all min oppmerksomhet ifra musikken og irritasjon over bøylen. Det gjorde den iallfall de minuttene jeg testet den. AKG blir klart å velge fremfor denne.

 

Var innom Filter i Opera passasjen også, der ble jeg bedt om å gi DT770 en sjanse til da jeg kommenterte det med at den satt for stramt. an argumenterte med akkurat det at DT770 hadde fløyelseputer på klokkene som ikke gjør at den lett blir varm slik som AKG gjør.

 

Jeg har lett mye etter Sennheiser HD280 Pro men har ikke funnet noen butikker som har dem, men jeg hadde ikke allverdens tid idag, så jeg har bare vært innom Riff, Imerslund musikk, Spaceworld i Storgata, Filter og Lyd og bildehjørnet i Torggt...

 

Hvis det er noen der ute som VET hvor jeg kan få prøvd Sennheiser HD280 Pro, i Oslo eller Bergen, ville jeg vært veldig takknemlig!

 

Vil komme tilbake med flere rapporter etterhvert som jeg får testet mer...

Lenke til kommentar

Beyerdynamic DT231 - OK lyd, OK å ha på seg, den lekker lyd endel, spesielt i de høye frekvensene. Klokkene var akkurat store nok for ørene mine, men man merker liksom at man har dem på seg. Koss Porta Pro er bedre på dette området.

 

på hvilket område er porta pro bedre enn dt231?

porta pro kan da ikke måle seg med dt231 på noen områder, ja har begge to.

Endret av _Mag_
Lenke til kommentar

Flott rapport , mamruoc!

 

Jeg har et par kommentarer.

 

Hodebøylene på f.eks. HD25-SP1 og Beyer DT770, som du sier klemmer mot hodet, kan bøyes utover for å tilpasses bedre til hodet. Jeg har bøyd mye på mine DT770 Pro, og fått dem helt perfekt, ikke no problem å bruke dem i mange timer.

 

Skinnputer vil nok bli varme uansett, men tåler jo en del hvis de blir tatt vare på. Mine favorittputer er velur-sakene på f.eks. Beyerdynamic DT880. Utrolig deilig.

 

Beyerdynamic DT770, som du prøvde, er avhengig av en forsterker for å låte sitt beste. Det er nok også AKG K271, men ikke i like stor grad.

 

Jeg vet jeg så en Sennheiser HD280 Pro hos Ljudia. De lå i Torggata før, men har nå flyttet til Grünerløkka.

Forresten, skinnputene på HD280 er nok ikke noe mer behagelige enn AKG K271,

 

Kom gjerne med mer tilbakemeldinger. Absolutt interessant.

Lenke til kommentar
på hvilket område er porta pro bedre enn dt231?

porta pro kan da ikke måle seg med dt231 på noen områder, ja har begge to.

Jeg tenker på hodebøylen. For meg er lyden en ting, men komfort er vel så viktig.

 

Jeg vil ha et headset hvor jeg nesten ikke merker at jeg har på meg, samtidig som den har høy lydkvalitet og og som kan drives av andre enheter som f.eks MP3 spiller.

Å sitte der og irritere meg over en bøyle, tar vekk mye av fokusen mann egentlig skal bruke på lyden.

 

Jeg driver og mixer litt og tar opp endel musikk som jeg spiller selv, jeg vil også kunne bruke headsetet på en vanlig datamaskin samt mp3 spiller også....

 

JensL: Syns det burde være slik fra alle som spør i et forum og får hjelp å gi tilbakemelding og hva person fant ut og hvorfor han/hun tok det valgte han/hun gjorde. Kunnskap skal deles fritt, når du får fra andre så er det din tur å gi noe tilbake.. (lyder veldig likt GPL gitt).

 

Det som vekker min oppmerksomhet er at du sier at både AKG K271 og Beyerdynamic DT770 (Pro) burde drives av en forsterker, vil det si at det er sløs å kjøpe dem hvis jeg skal bruke dem på en vanlig lydkort i en PC, en mp3spiller samt en Roland RD-500 (digital piano)???

 

Jeg turde forresten ikke å gjøre noen store fysiske endringer av headsetets fysiske struktur siden jeg bare skulle teste dem. Det var ved et mixeboard. :ermm:

 

Sitter selv om lurer på om han i Filter har noe rett i det at den skinngreien som K271 har ikke vil kunne brukes like lenge som DT770, men siden du sier at DT770 trenger et mixebord, så blir den helt uaktuell for meg... Har ikke prøvd DT880, men regner med at den også krever et mixebord?

 

Når jeg ser tilabke, så ser jeg at mye lettere punger ut endel penger for et godt headset, men siden jeg skal punge ut såpass mye, så vil jeg være 100% fornøyd, det blir kjip å irritere seg over småting som mann kunne unngått ved å bruke litt mer tid på å teste ut headset'ene...

 

Skal prøve å få teste HD 280Pro imorgen., men drar dessverre til Bergen til midten av neste uke, kanskje jeg får tid til å teste noe der? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...