Jump to content
Sign in to follow this  
Andreas:D

ESD og 9800SE

Recommended Posts

Jeg har tenkt å bytte kjøler på mitt Saphire Radeon 9800SE for å kunne kjøre det med 8 pipelines uten artifacts, men med tanke på statisk elektrisitet, veit eg ikke om eg tør. :ermm:

Visst eg tar elektro teip rundt verktøyet, beskytter det da? Eller holder det å holde på jorden på en stikkkontakt? Vil ikke ødlegge ;)

tror ikke du trenger å bytte kjøler for å kunne aktivere 8-pipline, alt skal gjøres jo under software, vil og tro at det hjelper lite med bedre kjøling!

Hvis det er likt som på bildet, blir ikke et PRO-kort, da minnet står feil. Det står i i-form i stedet for L-form, som det må for å bli PRO.. Du kan få ytelsen som er ca lik som 9500PRO om du modder med 8 pipes på dette kortet :(

Yup det der er 128 bits 9800se, og kan derfor ikke moddes....for dårlig bus.

For å få bra resultat må det være 256 bits version lik rammen som er på gamle 9500 og 9700pro pcb'en

Kortet er ikke som på bildet, det er svart, har "L" formet minneplassering, og er 256 bits(som det står på komplett.no siden)

Eg har og klart å modde det, men det begynner å lagge etter en kort stund med cs, tar lengre tid om eg ikke klokker minne og core til PRO frekvens.

Men, så lurte eg jo på det med statisk elektrisitet da.. Vil ikke ødlegge kortet mens eg monterer den nye kjøleribben... :ermm:

Edited by Andreas:D

det er ikke kjøleren som gjør at du ikke kklarer å kjøre med 8 pipelines, det er rett og slett pipelinesene som er ødelagt. kjøleren kjøler kun gpu, og pipelines ligger annen plass

Men, les her: Når kortet begynner med hakkingen, så kjenner eg på kjøleribben på skjermkortet, det er så varmt at man kan brenne seg på fingern. :p

Når det ikke er no hakking, så er kjølern lunken.

Edited by Andreas:D