Gå til innhold

tjener pro gamersene penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurte på om de virkelige gode spillerne i claner som Sk.swe, NoA og 3D tjener penger bare ved å være en del av clanen... vet jo at de får prispengene på diverse lan og at de blir sponset med pc utstyr men får de "lønn" av sponsorene også??

:hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lønna deres er nok å få reise gratis til alle verdens spillkonkurranser. Vinner de prispenger får de selvsagt dem. Hvordan de får seg lommepenger aner jeg ikke. Det er jo ikke akkurat en fulltids-jobb å være pro gamer, er nok ganske sesongbetont. Men det er flere turneringer rundt i verden enn vi hører om.

Og man får jo ikke automatisk penger bare ved å være med i en god klan heller :p

Endret av Bitex
Skrevet

Klanene du nevner har ganske gode avtaler. Alle medlemmen i disse klanen tjener penger på det de gjør (SKs CS-medlemmer hadde en fast inntekt på 18 000,- pr mnd pr hode for noen mnd siden, hva de har nå vet jeg ikke). I tillegg betaler sponsorene reisen til og fra events og selvsagt HW og bredbånd.

Disse klanen vinner også endel penger og det kommer dem tilgode for det meste (noe går til organisasjonen, eksempelvis crew/manager etc..).

Jeg kan tenke meg at dersom feks SK vinner et par events ila et år, så kan de sitte igjen med en brukbar inntekt (mtp alder og hva de egentlig lever av).

Skrevet (endret)

PremiePenger teamet vinner i en CPL turnering:

1 - $30,000.00

2 - $21,000.00

3 - $14,000.00

4 - $9,000.00

5 - $6,000.00

6 - $5,000.00

7 - $3,000.00

8 - $2,000.00

9 thru 12 -$1,500.00

13 thru 16 - $1,000.00

Tror ikke det er mange som lever ``¨av å spille CS.

Endret av awp
Skrevet

SK har vel også en cs-skole der folk kan få lære litt av proffene...Var dette i sommer engang ihvertfall,ikke sjekka om det er nå. Også selger de diverse fan-effekter

Skrevet
SK har vel også en cs-skole der folk kan få lære litt av proffene...Var dette i sommer engang ihvertfall,ikke sjekka om det er nå. Også selger de diverse fan-effekter

Takker for svara! :D

Skrevet

Tror NoA hadde noe lignende en gang. :dontgetit:

Skrevet
Tror ikke det er mange som lever av gaming. Den eneste jeg kan tenke meg er Fatal1ty (sp?). Han "jobber" for Abit nå.

I tillegg til to fra compLexity, SK, kanskje 3D og NoA. Da bsl skulle fyre opp NoA, ble han i hvert fall tilbudt leilighet, reise, opphold og slike ting. Husker ikke om bil var inkludert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...