Jump to content
Sign in to follow this  
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee

Hørselhemmede i trafikken.

Recommended Posts

ër ikke helt sikker,men de burde jo det...det er jo ingen direkte hindring i det å kjøre bil.....er jo folk som sitter med musikk på full guffe,de hører jo ikke noe mer de,av det som skjer rundt dem..

bare du kan se skulle vel det gå bra.

Kan man ikke få sånn dings som omgjør lyd til elektriske signaler som at de "hører" det?

Eller har jeg drømt dette?

Okay takk for svar.

bare du kan se skulle vel det gå bra.

Kan man ikke få sånn dings som omgjør lyd til elektriske signaler som at de "hører" det?

Eller har jeg drømt dette?

Mener jeg så noe på discovery channel om den greia du snakker om. Men den virka ikke på alle så vidt jeg husker.. og ikke på komplekse lydbilder.

Edited by mais

De sier jo at når en kjører så er 90% av det en oppfatter det en ser, så sånn sett så ville det vel være greit så lenge personen har god oppfattelsesevne, noe døve gjerne har.

Er jo folk som sitter med musikk på full guffe,de hører jo ikke noe mer de,av det som skjer rundt dem..

Berre for å nemne det, det er eigentleg ikkje lov og høyre på musikk med så høgt volum at du ikkje høyrer trafikk bilete. Men det blir skjeldan slått ned på om du ikkje lager farlige situasjoner eller er til sjenanse for andre trafikkanter.

Berre for å nemne det, det er eigentleg ikkje lov og høyre på musikk med så høgt volum at du ikkje høyrer trafikk bilete. Men det blir skjeldan slått ned på om du ikkje lager farlige situasjoner eller er til sjenanse for andre trafikkanter.

Det er heller ikke lov å snakke i mobiltelefon mens en kjører, av samme grunn. Problemet er at politiet gjør det til et prinsipp å ikke slå ned på "filleting" som det.