Gå til innhold

Seagate 160GB S-ATA barracuda.. Støy..


SuperJan

Anbefalte innlegg

Ja, det var ikke mye positivt her om seagaten.

Nå fikk jeg veldig lyst til å gå for maxtor 200GB 16 MB cache isteden.

Men den bråker kanskje enda mer?

 

Dessuten har jeg bestillt, men kan vel gå inn og endre på ordren som jeg allerede har.

Jeg er jo så vant til støy at jeg det går vel med seagaten og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PATA er ikke ut. Jeg valgte Seagate Barracuda 200 GB PATA (4 stk) og de fungerer helt fint. Tempen ligger omkring 30 grader i trekken fra 2 stk 80mm vifter (medium speed) i et Lian Li PC61USB kabinett. Diskene jobber uten nevneverdig støy.

 

Obs! I begynnelsen hadde jeg problemer med korrupte disker så jeg fjerna PC-speaker'n som Lian Li hadde plassert under harddiskracket. Etterpå har alt vært helt fint. Noe å tenke på!

Lenke til kommentar
Obs! I begynnelsen hadde jeg problemer med korrupte disker så jeg fjerna PC-speaker'n som Lian Li hadde plassert under harddiskracket. Etterpå har alt vært helt fint. Noe å tenke på!

Merkelig. En slik liten høytaler har jo veldig svakt magnetfelt og dessuten er en hd helt kapslet inn i metall...

Lenke til kommentar
Obs! I begynnelsen hadde jeg problemer med korrupte disker så jeg fjerna PC-speaker'n som Lian Li hadde plassert under harddiskracket. Etterpå har alt vært helt fint.  Noe å tenke på!

Merkelig. En slik liten høytaler har jo veldig svakt magnetfelt og dessuten er en hd helt kapslet inn i metall...

Jepp, veldig merkelig siden lesearmen inni harddisken styres av et mye kraftigere magnetfelt enn en PC-høytaler klarer å produsere, og det bare millimetere unna platene, og likevel er feltet for svakt til å gjøre noen skade på dataene.

Lenke til kommentar

Synes å ha lest at Seagate ikke fikk lov til å bruke støyreduksjon på S-ATA-diskene noe som fører til at dem bråker mer, men har også økt ytelse.

 

De nye Western Digital-harddiskene skal være mye roligere enn de eldre da dem har skiftet produksjonsteknikk, slik at skal man ha en WD-disk må man gå etter de nye modellene.

 

Ellers tror jeg Samsung ligger fremst når det kommer til stillegående harddisker, men 160 GB føler jeg er litt lite nå om dagen.

Lenke til kommentar

Ja 160 er i minste laget om man skal bruke penger på å øke diskapasiteten.

Jeg har som sagt kun en fra Samsung (160 sata) .

Men støy/temperetur på Samsung kontra Seagate frister til flere.

Har ikke fått med meg hvordan Maxtor med 16 minne fungerer.

Det kan jo være at 16 minne sammen med større tetthet reduserer litt på arbeidsstøy.

Videre så kan jo 1x300 Maxtor godt være roligere og gir sikkert mindre varme enn 2x160 samsung .

Prismessig er det vel ikke så mye mer om man går for 1 maxtor 300.

Er vel noen som leser tråden , har tenkt og funnet svar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...