Gå til innhold

Erfaringer med rimelig UPS?


Anbefalte innlegg

APC har bestemt seg for å bytte ut enheten da de mente det var noe galt med den.

 

De har forresten kjemperask support, bare at man må skrive alt på engelsk. Det blir spennende å se om replacement UPSen kommer fra Norge eller Irland..

De kommer som regel fra Irland..

APC overasket meg stort på dette punktet, har hatt 2 returer til de.

En UPS og ett overspenningsvern.

Begge gangene gikk maskinen som var koblet til i stykker. (Power, hovedkort, CPU, minne og harddisk).

 

De bruker ganske lang tid på å sjekke den du sender tilbake til de (2-3 uker).

 

Dessverre er ikke alt så flott som det virker, begge gangene konkluderte APC med at overspenningsvernet og UPS'en fungerte fint innenfor de og de nivåene, og jeg fikk derfor ikke igjen en krone i erstatning for de to maskinene..

 

Jeg må si at jeg dessverre ikke ser helt hensikten med disse billig UPS'ene.

Synes det er veldig begrenset hva de klarer å beskytte mot..

Sjekket opp dette ganske grundig når mine 2 maskiner gikk i stykker, og jeg ble mildt sagt overasket.

For å få noe igjen på forsikring må du blant annet ha overspenningsvern i sikringsskapet, samt "finvern" ute på hver eneste maskin, ellers gjelder ikke de fleste forsikringer. Når disse overspenningsvernene og billige UPS'ene kun stopper "peak" spenninger opp til ett vist nivå tørr jeg ikke tenke på hva de gjør når spenningen går over disse, regner at med at filteret ikke klarer det, og den sender peaken tvers mellom?

 

De dyrere UPS'ene som hele tiden fører strømmen gjennom batteriet er noe helt annet...

 

Legger til slutt ved at jeg ikke er noen ekspert på dette området overhodet, og dette er erfaringer jeg har fått når jeg har vært i kontakt med folk og spurt hvorfor og hvordan mine maskiner kunne gå i stykker, selv bak overspenningsvern og UPS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble litt overasket over APC nå. Jeg var så utrolig fornøyd, men så var det litt problemer med batteriet på den nye boksen jeg fikk, og her er svaret fra APC:

 

"Trond, we thank you for providing us with the detail information. It appears that you have received an old refurbished unit. I sincerly apologize for the inconvenience caused due to this."

 

 

De sender en ny, men, jeg er ikke like imponert lenger

 

:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...