Jump to content
Sign in to follow this  
PettersenX

Hvilken modell skal jeg velge?

Recommended Posts

Jeg skal bygge ny PC, og jeg har funnet ut at Radeon 9800 passer bra. Det mest krevende spillet jeg skal kunne kjøre er vel "Doom III", og det klarer jo radeon 9800 helt greit. Noen folk sa at jeg burde ha Sapphire Radeon 9800 Pro, men noen av de kortene er søppel, mens andre er bra. Hvilken modell av Sapphire 9800 pro skal jeg velge? :hmm:

(legg gjerne med en link) :thumbup:

Her er 9800Pro med 256bits minne, som er kortet du vil ha. Dette kortet er det du kaller søppel :) Forskjellen er at "søppelkortet" kun har 128bits minne ogderfor yter en god del dårligere enn det du vil ha.

Nå er ikke 9800Pro med 256bits minne på lager der jeg linket så du kan kjøpe Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB fra Netshop istedet. Samme kortet, men litt bedre bundle

Her er 9800Pro med 256bits minne, som er kortet du vil ha. Dette kortet er det du kaller søppel :)

Hmmm... :hmm:

Det står da klart og tydelig at "søppelkortet" har mer minne enn det andre kortet. Men det virker jo litt rart, for det andre kortet er det alle foreslår, og det koster også mer... :dontgetit:

Her er 9800Pro med 256bits minne, som er kortet du vil ha. Dette kortet er det du kaller søppel :)

Hmmm... :hmm:

Det står da klart og tydelig at "søppelkortet" har mer minne enn det andre kortet. Men det virker jo litt rart, for det andre kortet er det alle foreslår, og det koster også mer... :dontgetit:

legg i en 4000 kr og kjøp ett X800 av noe slag :love: