Gå til innhold

Hva synes du om Intel Prescott?

substeinar

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg vurderer en Intel 3ghz Prescott prosessor, og vil gjerne høre meninger for og imot denne prosessoren.

Lurer på varme og stabilitet, og hvilket hovedkort som passer best.

Takk.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lå ca 10 grader over northwood (med vannkjøling)

Fungerte stabilt, men trekker såpass med strøm at det sliter kanskje litt på hovedkort / psu kontra nothwood :roll:

Fikk klokket til 3,75GHz ved å sette vcore opp til 1,55v = sinnsyke mengder varme.

Har selv Asus P4C800-E deluxe kort.

Så mitt råd er å prøve å finne northwood på samme klokkefrekvens :thumbup:

Skrevet (endret)

Hva jeg synes er jo litt uvesentlig men hva folk som har prescott mener er nok vesentlig ja. Etter hva jeg har hørt (ikke erfart) så har prescott fått ett dårlig rykte på seg pga varme.

Du så jo her på forumet for ett par måneder sia så kom AMD med er "survival-kit" til prescott brukere :p

Endret av highlander-
Skrevet (endret)
It`s hot, damn hot!!

V

Vel nok er den varm , men ikke varmere en en FX og den sikler jo folk etter :hmm::hmm:

... og FX yter deretter. ;)

Endret av Ar`Kritz
Skrevet (endret)

varm å varm

prescotten på 775 socketen blir ikke så varm synes jeg ligger på ca 38grader når jeg surfer på nett,og da kjører jeg på 3.8 med 1.3875(std)v.og boxed kjøler

Endret av nosto
Skrevet
It`s hot, damn hot!!

V

Vel nok er den varm , men ikke varmere en en FX og den sikler jo folk etter :hmm::hmm:

... og FX yter deretter. ;)

joda , har ikke klagd på ytelsen .

Ville bare poengtere at tempforskjellen på de to er minimale .

Skrevet
Jeg vurderer en Intel 3ghz Prescott prosessor, og vil gjerne høre meninger for og imot denne prosessoren.

Lurer på varme og stabilitet, og hvilket hovedkort som passer best.

Takk.

De er veldig gode prosessorer, men skal du ha en Prescott så gå for 3,2ghz, den har oppgradert stock kjøler.

Skrevet (endret)
It`s hot, damn hot!!

V

...Men det var ikke AMD det var snakk om her.

Min erfaring er at Prescott utvikler mye varme. Det er min erfaring og min mening.

:)

V

Edit: leif

Endret av vetle
Skrevet

sitter på en asus p4c800-e deluxe og en prescott 3.0 ghz

funker som en drøm og ligger på 38-45 grader med standard kjøler

syns dette med varme er høyst overdrevet

kanskje den ligger på 5-10 grader over northwood men så lenge den ligger under 50 grader så er vel det ok vel

Skrevet

Hvis du har Socket 478, og skal ha en 3GHz, anbefaler jeg deg å kjøpe en prosessor basert på Northwood. Denne kjernen er mer effektiv og har lavere effekttap enn "Preshot" :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...