Gå til innhold

Far cry og mitt skjermkort.


Salty-B

Anbefalte innlegg

Hei, jeg spilte far cry for litt siden, men helt på begynnelsen hvor man er under bakken lissom, å noen få steder i spillet så begynte personen å bevege seg sakte i forhold til musen min, spillet gikk ikke sakte lissom, men bevegelsene fulgte ikke helt med musen min.

 

Har hatt dette problemet noen ganger før med andre spill, men det jeg lurer på om det er noe med skjermkortet mitt, eller om det er ett generelt problem med spill som ikke klarer å støtte hver bidige lille ting man kan finne på å legge inn på maskinen, å at jeg har lagt inn noe som gjør at spillet oppfører seg rart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en pentium 4, 2.8 ghz, 1024 ram, i875p neo series hovedkort, creative sound blaster audigy 2.

Vet at det kortet ikke er blant de beste, men det skulle klare å kjøre far cry, for det. Burde det ikke kreve mere av skjermkortet å lage de store ute arenaene i far cry, enn inni bygninger som problemet har oppstått! Ikke alle bygninger, men enkelte få plasser!

Lenke til kommentar
Har en pentium 4, 2.8 ghz, 1024 ram, i875p neo series hovedkort, creative sound blaster audigy 2.

Vet at det kortet ikke er blant de beste, men det skulle klare å kjøre far cry, for det. Burde det ikke kreve mere av skjermkortet å lage de store ute arenaene i far cry, enn inni bygninger som problemet har oppstått! Ikke alle bygninger, men enkelte få plasser!

Tro meg når jeg sier dette. Det er ett dårlig skjermkort og derfor blir det slik. Innendørs detaljene i FarCry er svært krevende og du vil merke problemer mest der. Spesielt inne i båten f.eks. Ja, du skal kunne spille farcry med det kortet, men på svært lave settings. Hvordan jeg vet det? Fordi jeg hadde samme kort og samme problemer. Jeg byttet det med ett 9600XT som var 3 ganger bedre. Spiller nå med alt på High uten lag.

 

Min maskin er en P4 3ghz, med 1GB minne og det hjelper lite når skjermkortet er svakt dessverre.

Lenke til kommentar
Det lagger ikke, men den beveger seg saktere nærmest, Den går flytende, bare ikke like raskt:S, pleier å hakke når det ikke klarer å kjøre det helt, ikke senke hastigheten på bevegelsene:S

Det virker nesten som du ikke vil innse at du har ett svakt skjermkort. Hvis det er tilfelle skal jeg ikke forsøke å overbevise deg.

 

Forresten: Lag = treghet, altså noe annet enn hakking.

Lenke til kommentar
Merkelig, trodde FX5600 skulle være hakket bedre enn mitt game Ti4800SE som glatt kjører FarCry i 1024x768 uten AA/AF med ellers max detaljer. Ikke tegn til lav FPS. Kunne sikkert klart 1280x1024 også, men det har jeg ikke prøvd enda.

Det er nok ikke i nærheten så bra som Ti4800SE som vil knuse 5600 i alt av Dx8 spill. Eneste fordelen 5600 kortet har er at det støtter Dx9. Dessverre er det ikke bra til det. ;)

 

:Edit Den totale katastrofen som FX5600 kortene viste seg å være, var grunnen til at nvidia lagde 5700 serien og sluttet med 5600.

 

5700 Ultra yter omtrent likt som ett 9600XT (og altså mye bedre enn 5600), men av en eller annen grunn var de priset ganske høyt.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

jeg spilte gjennom hele spillet med et Geforce4mx460 (drittkort)

satt oppløsning på lavest, men spillet var spillbart fordet.

 

opplevde ingen form for hakking, men selvfølgelig gikk jeg sikkert glipp av detaljer i grafikken og sånt, men jeg vet ikke hva jeg gikk glipp av, da jeg ikke har sett Far Cry på et bedre skjermkort.

Lenke til kommentar
rinda far cry med mitt gainward gf ti 4200 jeg, hehe

 

trukke det er skjermkortet som har skylla her nei

:roll:

 

Det er ikke ett problem å spille farcry med ett 5600 kort som sagt. Det som kan være ett problem er å forsøke å spille gjennom med f.eks medium eller high settings. Du vil da få treghet på enkelte steder. Dette opplevde han. I store deler av spillet vil dette ikke merkes, men for eksempel inne i båten helt på begynnelsen, der grafikken er svært krevende vil man oppleve litt treghet.

 

FarCry er spillbart på ganske lusne kort, men det krever at man senker innstillingene. Hvis du har sett FarCry spilt på ett topp kort ser du at mange av effektene du kan se her ikke vil være til stede med ett eldre, eller svakere kort, som fugl og fisk f.eks. I tillegg vil mange av effektene som vannflate o.l. være av en helt annen kvalitet.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...