Gå til innhold

9800Pro bedre enn X600XT ?


Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg vil nesten påstå at systemet ditt ikke klarer å få et 9800Pro til å yte maks.

 

Men for all del kjøp det, du skal vel oppgradere resten før eller senere.

 

Gikk fra TI 4200 8xagp til 9800PRO.........og trodde at dette var gode greier. Men må nok oppgradere hovedkort, prosessor og minne også. Har ingen mulighet med AMD2500+ og 512mb PC2700. Spiller Joint Operation og innstillingene srår på Normal og High. Høyere en dette så lagger det noe helt forferdelig. :cry:

oveasker meg ikke :whistle:

 

XP1800 er lite i dag. husk det ikke er mer enn 1,56/1,53 Ghz, mange av disse kjørte trege VIA KT333-chipset's.. jaja.. ikke så mye å slå i bordet med nå om dagen :yes:

 

Men, Ram burde nok hjelpe for deg også... Ram har MYE å si i grafiske spill etz har jeg hørt. Spes nå om dagen, så mye som spilla krever av maskina (eks Doom3)

 

-mE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke huske å ha sett noen benchmarks på Joint Operations, men det er kun hvis det er CPU-begrenset at det er smart å oppgradere det. Andre tester som f.eks 3DMark 2003 gir blanke i hvor bra CPU du har, bare skjermkortet er så rått som mulig. Noen spill er veldig GPU-begrenset, mens andre er veldig CPU-begrenset.

 

Du får se om du finner noen benchmarks på det så du kan se om Joint Oparations er CPU eller GPU-begrenset og vurdere oppgraderingen deretter.

Lenke til kommentar
Ok, så det vil være mer fornuftig for meg å gå for et AGP basert system nå og heller se på noe annet når S939/tilsv.Intel og PCIe er mer modent kanskje?

Har du muligheten, så er det klart du burde slå til, samt pci-e så får du high d. sound lydkort som er intigret. så syk og herlig lyd skal du leite lenge etter. Har selv Abit 775 i925x..... det er nesten "orgasmisk".

Åh nei og nei... Hadde alle vært som deg tenk hva som hadde skjedd. Huff huff..

Du tenker ikke mye økonomi..... :yes:

Lenke til kommentar
Er vel socket 775 hovedkort som har HD sound. :hmm:

Ok. Nå er vi litt off topic her men du mener at alle LGA775 kort har integrert HD sound da i chipset?

 

On Topic:

Et 6800 standard yter som et 9800Pro?

Et 6800 er raskere enn et R9800PRO kort vil jeg anta, selv om det er non-ultra/GT.

Så hvis jeg skulle ha kjøpt grafikkkort i dag, og måtte velge mellom R9800PRO og 6800, så hadde jeg valgt det siste ettersom prisen er såpass rimelig :)

Man kan ikke bare anta... Åh nei og nei.. :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Ok, så det vil være mer fornuftig for meg å gå for et AGP basert system nå og heller se på noe annet når S939/tilsv.Intel og PCIe er mer modent kanskje?

Har du muligheten, så er det klart du burde slå til, samt pci-e så får du high d. sound lydkort som er intigret. så syk og herlig lyd skal du leite lenge etter. Har selv Abit 775 i925x..... det er nesten "orgasmisk".

Faktisk overraskende god lyd!

 

Ja, fikk en liten orgasme da jeg fikk kobla pc'en i sammen.. :blush:

 

Gå for pciX, siden alle kort kommer på pci snart uansett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...