Gå til innhold

Hvor skal jeg begynne?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere denne posten så jeg legger den her så lenge. Jeg har nå endelig fått dataen min :w00t: . Står nå på rommet. Har pakket den ut. Dette er forresten det jeg snakker om:

 

Kabinett: AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board

Hovedkort: Asus P4C800-E DELUXE hovedkort socket478 ATX, 800Mhz, S-ATA, GbLAN

Prossesor: Intel Pentium 4 - 3.0GHz / 800MHz / 1MB Socket PGA478 Boxed "Prescott, 90nm"

Minne: OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized PC-3200 DDR 512 x 2 Kit (2-3-2-6) 400Mhz

Harddisk 1: Western Digital Raptor 36GB S-ATA 8MB cache 10000 RPM

Harddisk 2: Seagate 160GB S-ATA 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache

Skjermkort: Sapphire Radeon X800PRO 256MB Vivo ATI X800PRO,

Floppy: Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort Sony MPF 920 - Diskettstasjon

CD/DVD: NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern 16X dual layer sort, bulk

Mus/Tastatur: Logitech Cordless Desktop MX Trådløs tastatur/mus, USB/PS-2

Operativsystem: Microsoft windows XP Professional OEM Norsk versjon

Skjerm: Samsung 19" CRT SyncMaster 957P hvit 1600x1200@76Hz, TCO99

 

Den er ferdig satt sammen og alt, men det følger med utrolig mange CDer og sånn. Bla annet til windows XP og en til hovedkort og en til skjerm bla. Må jeg installere alt dette før jeg kan bruke dataen. Hva med drivere til skjermkortet?

Det eneste som jeg ble negativt overrasket over var størrelsen på skjermen. Direkte irriterendes :thumbdown: Skulle nok tatt en LCD-skjerm ja.

Endret av Ozzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Ozzi,

 

Gratulerer med data'en - da lykkes det alligevel :yes:

 

Har du prøvt å starte den opp å se hva som sker?

Kanske alt er innstallert fra butikken- burde være det.

Hvis ikke - vil jeg foreslå du får en kompis til å innstallere Operativsystemet og drivere.

 

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Er klar over at jeg burde ha en LCD-skjerm. Skal spare tild et og om et par måneder skal jeg bytte den ut. Men først så må jeg få startet maskinen. Hva skal jeg gjøre først, trinn for trinn. Først må jeg vel koble til alle ledninger og slikt? Men hva så? Skal jeg fikse skjermen først eller drivere til skjermkortet. kunne noen guide meg igjennom.

 

Gleder meg ekstremt til å starte opp. Kabinettet er forresten rålekkert :dribble:

Lenke til kommentar

Blir så jævla frustrert. Har så imarig lyst til å begynne å bruke den men jeg vet ikke åssen jeg kobler det opp. Akkurat nå har jegmest lyst til kaste hele driten i veggen. :mad: Dessuten mangler de "føttene" til kabinettet. Er visst bare på bildet det.

Endret av Ozzi
Lenke til kommentar

Dette er som sagt første gangen jeg i hele tatt er i nærheten av å koble opp en datamaskin og jeg er helt i villrede.

Bla sliter jeg med åssen jeg skal koble kabelen mellom skjermen og kabinettet. Må jeg presse hardt eller ødelegger jeg noe da.

Det ligger en slags rar ting med i pakken der det står USB 2,0 på. Hvor skal denne settes. Ser ut som den hører hjemme inni dataen.

Lenke til kommentar

Det å putte i kabler skal være som å bygge lego, ser det ikke ut som om det passer så passer det ikke.

 

Så ett tips er å være forsiktig, øverst har du to like kontakter, dette er for tastatur og mus. Husk lilla tast og grønn mus

 

Med skjermkortet fikk du sikkert med en svart boks med en masse tilkoblinger, denne skal kobles inn i skjermkortet og gir analog video inn og ut

 

Har du analog skjerm så kobler du inn i den kontakten som er farget blå på skjermkortet, den hvite er for dvi som lcd skjermer som koster litt har. (Koster ikke så mye mer å få med dvi)

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

ja, du skal bare plugge inn på baksiden

 

kan godt liste opp litt til hvis du vil

 

lilla port=skriverport

porter med bare pinner=com port (ligner på vga uten det blå fyllet)

grønt og svart hull er til høytalere grønt til front

Rektangulære porter er usb

 

 

Det er rett og slett bare å se på pluggen og se på kontakten i pcn så ser du hva som skal hvor. De fleste kabler har også samsvarende farger med kontaktene på pcn

 

f.eks. skjermkabelen er blå, skal inn i blått hull

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...