Gå til innhold

Noen vei rundt "Direct cd" formatet?


TAAB

Anbefalte innlegg

Heisann

 

På min forrige pc hadde jeg en sony 32/10/4 brenner som kom med WinOnCd som lot deg lage "direct cd" skiver som ble lest omtrent som en hd så lenge de ikke ble lukket før brenning. Jeg kjørt da win 98se.

 

Nå : ny pc med xp pro, som jeg har instalert Sony spilleren i. Dessverre får jeg ikke lagt in WinOnCd prg, og xp forteller meg at driverene gjør systemet ustabilt.

 

Finnes det noen måte jeg kan få lastet inn de gamle "direct cd'ene" mine? Har lagret mange bilder + annet som jeg gjeren skulle ha hatt tak i.

 

Jeg tror Xp leser de som RAW cd'er med 0 byt :cry: e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh ja husker Adaptec DirectCD og Easy CD Creator som fulgte med min første cd-brenner på "hele" 4xcd-r/2xcd-rw/24x-cdrom (Sony CRX etellerannet) ... Selv brukte jeg ikke DirectCD så mye annet enn til et par cd-rw skiver jeg hadde... Men en erstatning for DirectCD... duger Windows XP sin innebygde cdbrenning? Der du velger en fil, mange filer eller ei mappe og "send til -> skrivbar cd" ? Da lagres jo alle filer du skal brenne til et mellomlager på valgfri partisjon inntil du velger "brenn disse filene på cd". Blir det ikke omtrent det samma? Har ikke selv prøvd cd-rw skiver med Windows sin cd-brenning...

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Prøvd denne ?

 

http://roxio.com/en/support/ecdc/software_...tesv4.jhtml#udf

 

UDF VOLUME READER

 

This file is for users that do not own a copy of Easy CD Creator and just want to read discs that have been written in UDF. 

The UDF Reader (version 5.1.1.213) is included with DirectCD 5.1,

so if you have Easy CD Creator Platinum 5.1 or Basic version 5.11 or later you do not need to download this file.

 

Enables some MultiRead CD-ROM drives to read UDF formatted CD-RW discs  (such as those written withDirectCD)

under Windows 95, 98 and 98 SE, Windows NT 4.0 SP3 or higher and Windows 2000/XP.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...