Gå til innhold

Silent Viking!


Fosco

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Silent Viking på AMD XP 1700+ (nå overklokka til 1900). 42,5 grader. (Temp i rommet 20) Har det samme kabinettet som du har med kabinettvifte foran og bak.

 

glemte å si at jeg har lydisolert kabinettet med asfaltmatter.. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: tolrol på 2002-05-08 10:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 10:38, tolrol skrev:

Jeg har Silent Viking på AMD XP 1700+ (nå overklokka til 1900). 42,5 grader. (Temp i rommet 20) Kabinettet er Chiftech svart med kabinettvifte foran og bak.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tolrol på 2002-05-08 10:39 ]</font>


 

Er det letter og overklokke når tempen er lavere?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 10:42, tolrol skrev:

Nei, tror ikke det. Prosessoren blir sikkert litt ustabil hvis den blir for varm..


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tolrol på 2002-05-08 10:43 ]</font>


 

Ja nettop, defor lurte jeg på om det er lettere og overklokke ved lavere temp på cpu? idag før jeg ikke klokket mer enn til 1609MHz! idag ligger tempen på 52 idle.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 10:42, tolrol skrev:

Nei, tror ikke det. Prosessoren blir sikkert litt ustabil hvis den blir for varm..


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tolrol på 2002-05-08 10:43 ]</font>


 

Nei, jeg tror heller ikke den blir lettere å overklokke med lavere temp:

 

http://www.muropaketti.com/artikkelit/cool...ice/index.phtml

 

Ikke på norsk, men det er heller ikke nødvendig for å få med seg hovedpoenget :smile:

Lenke til kommentar

Happetittentei folkens!

 

Silent Viking på XP1800+, ASUS A7S333 mobo. Er "under bygging". Holder 34-35C i åpen box.

Hva overklokking angår burde det ikke være noen stor overraskelse at høy temp setter bremsene på for hvor høyt man kan klokke... Er jo en grunn til at man trenger kraftig kjøling for å klokke opp.

 

Andy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...