Gå til innhold

VIA K8T800 ?

jonni_70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja.. det er det.. men det kommer helt ann på hvilket HK du tar da...

Har hørt at det ikke er så bra å overklokke, men er mer stabilt..

rett meg hvis eg tar feil

Skrevet

skal du ha athlon64 så ikke vurder engang et via kt800, ta nforce3 250 eller kt800pro, etter det jeg har lest er nforce3 250 best.

Jeg har selv et kt800 hk og er plaget med dårlig ide ytelse og minneproblemer (før men ordnet nå)

Skrevet (endret)

K8T800 skal fases ut ... erstattes av K8T800PRO ... VIA var før nF3 250GB konge på amd64 haugen!!!

Alle som tjaser om dårlig via ytelse henger tilbake til steinalderen.... som å si at AMD er ustabilt...

K8T800pro klokker bedre enn nF3 - har 1G HT mot 0,8 hos nF3

se test av Abits pro på hw

Endret av JEG76
Skrevet
K8T800pro klokker bedre enn nF3 - har 1G HT mot 0,8 hos nF3

nForce3 Ultra (s939) har også støtte for 1GHz HT.

Jeg heller valgt K8T800Pro enn K8T800, men ha i tankene at VIA sliter en del med IDE kontrolleren (P-ATA) slik at hvis du kjører med P-ATA disker kan du ved høy last risikere at systemet fryser i ett eller flere sekunder. VIA sin IDE kontroller bruker også mer CPU kraft enn nVidias.

Skrevet
Ja men viss det har innebygd sjermkort er det ikke dårligere da? For da tar sjermkorte en del kraft?

Skjermkortet "tar" en del av den totale RAM'en, dvs at om du har 512MB RAM og setter av 64MB til skjermkortet så vil systemet kun ha 448MB igjen å leke seg på. Skjermkortet vil også stjele en del minnebåndbredde fra resten av systemet.

Skrevet (endret)
[quote name='sub1343' date='09/09/2004 : 16:31'] Jeg har selv et kt800 hk og er plaget med dårlig ide ytelse og minneproblemer (før men ordnet nå)

[/quote]
Mener du att du er lite kreativ og har dårlig hukommelse? :p Endret av josteinsen
Skrevet

Spørs litt hva du driver med på PCen dette da.

Er snakk om max 5% ytelsesforskjell på et K8T800 og nForce3 250.

nForce3 150 er på den annen side tregere enn K8T800 igjen.

Både K8T800 og nForce-chipsettene er gode, så jeg tror ikke du vil merke noen særlig forskjell i praksis...

Har selv et MSI m-ATX K8T800 med en 3000+ og det fungerer utmerket.

Har ca 5900 3DMark03 uklokket med 9800Pro.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...