Gå til innhold

Bestilt xp m-2500 har spørsmål om vifte


SweetD

Anbefalte innlegg

OK, har nå klokket 14*166-1,6 volt core (2324mhz), temp uten load ca 43 med silent twin. Grafikkort på 450/1200 uten voltendring, går stabilt i BFV ikke no trøbbel men får bare 11900 i benchmark. Burde jeg få mer? Er det mer å hente på klokking av FSB? I setdet for multiplikator? Eller roter jeg bare her:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ProduktbeskrivelseAMD Athlon XP-M 2500+ / 1.87 GHz prosessor ( mobil )
Produkttype Prosessor ( mobil )
Prosessortype AMD Athlon XP-M
Prosessorantall 1
Ytelsesindeks 2500+
Klokkehastighet 1.87 GHz
Busshastighet 266 MHz
Cache-minne L2 Pipeline Burst - 512 kB
Kompatible spor 1 x prosessor - Socket A


Går på 45 watt.

Er den dårlig?

Husker ikke hva ram het men det er pc3200 og vet at kvaliteten er bra(kosta skjorta)

Hovedkort er kd7-raid, har hørt at den klokker alt når jeg klokker FSB. Hvor langt kan jeg forvente å klare klokking av FSB? Syntes 210*11,5 hørtes mye med de forutsetninger jeg ga.. Men nå hørtes du ut som du visste hva du snakket om suzze så jeg aventer svar fra deg jeg :)
Lenke til kommentar
ProduktbeskrivelseAMD Athlon XP-M 2500+ / 1.87 GHz prosessor ( mobil )

Produkttype Prosessor ( mobil )

Prosessortype AMD Athlon XP-M

Prosessorantall 1

Ytelsesindeks 2500+

Klokkehastighet 1.87 GHz

Busshastighet 266 MHz

Cache-minne L2 Pipeline Burst - 512 kB

Kompatible spor 1 x prosessor - Socket A

 

Går på 45 watt.

 

Er den dårlig?

 

Husker ikke hva ram het men det er pc3200 og vet at kvaliteten er bra(kosta skjorta)

 

Hovedkort er kd7-raid, har hørt at den klokker alt når jeg klokker FSB. Hvor langt kan jeg forvente å klare klokking av FSB? Syntes 210*11,5 hørtes mye med de forutsetninger jeg ga.. Men nå hørtes du ut som du visste hva du snakket om suzze så jeg aventer svar fra deg jeg :)

 

Nei, den er alt annet enn dårlig. Har en lik selv.. Men en 35w ville fremdeles gått høyere. ;)

 

 

PC3200 ram er ment for å kjøres på 200mhz, så jeg ville anbefalt å kjøre minst det.

 

Og kvalitets ram bør være i stand til å overclockes minst 10mhz, mest sannsynlig enda mer.

Min Corsair Value Select billig ram klarer jo 207mhz.. :blush:

 

Så opp med FSB, og ned med multiplier.

Endret av BadLoser
Lenke til kommentar
Kjører nå prossesoren på 2250mhz med silent twin, foreløpig ligger temp på cpu på 39 grader idle. Har ikke testet load enda.

Setting er 13.5*166, ingen voltøkning.

 

Dette var forbausende enkelt så langt, det ser ut til at det var min gamle xp2400 som var begrensningen tidligere.

 

Moro gitt  :yes:

hm.. litt rart.

 

Har XP 2400+ (ikke mobile)

 

Jeg har fått klokket den opp en del. Kjører nå på 15 * 160 med en liten voltøkning. noe som tilsvarer 2400 MHz. Altså en overklokk på 400 MHz.. og dette funker stabilt. Dette med en Thermaltake Volcano 12. Temperturen ligger vel på i overkant av 40 idle og i overkant av 50 load..

 

Men har virkelig lyst til å prøve meg på en mobile prosessor bare for morroskyld.. Men jeg kommer til å bli skuffet hvis jeg ikke får til noe særlig bedre overklokk.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Kjører nå prossesoren på 2250mhz med silent twin, foreløpig ligger temp på cpu på 39 grader idle. Har ikke testet load enda.

Setting er 13.5*166, ingen voltøkning.

 

Dette var forbausende enkelt så langt, det ser ut til at det var min gamle xp2400 som var begrensningen tidligere.

 

Moro gitt  :yes:

hm.. litt rart.

 

Har XP 2400+ (ikke mobile)

 

Jeg har fått klokket den opp en del. Kjører nå på 15 * 160 med en liten voltøkning. noe som tilsvarer 2400 MHz. Altså en overklokk på 400 MHz.. og dette funker stabilt. Dette med en Thermaltake Volcano 12. Temperturen ligger vel på i overkant av 40 idle og i overkant av 50 load..

 

Men har virkelig lyst til å prøve meg på en mobile prosessor bare for morroskyld.. Men jeg kommer til å bli skuffet hvis jeg ikke får til noe særlig bedre overklokk.

Har du prøvd å klokke FSB? Etterat jeg, som du sikkert ser i andre deler av tråden her, klokket MP så gikk det veldig lett men uten de helt store resultater sånn ytelsesmessig. Ser ut som du har gjort noe av det samme.

 

Bare spør av nyskjerrighet, har ikke fått prøvd benchmark med klokking av FSB selv enda.

Lenke til kommentar

Da er volcano 12 innkjøpt, kan nesten ikke vente til i kveld med å fyre opp pc'en

 

Kjører nå 12*195, med ca 41-43 grader idle, 3dmark uten krasj......Regner med å kunne booste opp litt i kveld da :p

 

Edit: Det er med silent twin..

Endret av SweetD
Lenke til kommentar
ProduktbeskrivelseAMD Athlon XP-M 2500+ / 1.87 GHz prosessor ( mobil )

Produkttype Prosessor ( mobil )

Prosessortype AMD Athlon XP-M

Prosessorantall 1

Ytelsesindeks 2500+

Klokkehastighet 1.87 GHz

Busshastighet 266 MHz

Cache-minne L2 Pipeline Burst - 512 kB

Kompatible spor 1 x prosessor - Socket A

 

 

Går på 45 watt.

 

Er den dårlig?

 

Husker ikke hva ram het men det er pc3200 og vet at kvaliteten er bra(kosta skjorta)

 

Hovedkort er kd7-raid, har hørt at den klokker alt når jeg klokker FSB. Hvor langt kan jeg forvente å klare klokking av FSB? Syntes 210*11,5 hørtes mye med de forutsetninger jeg ga.. Men nå hørtes du ut som du visste hva du snakket om suzze så jeg aventer svar fra deg jeg :)

Du burde ikke kjøpe en mobil Barton til en KD7 ettersom det baserer seg på VIA KT400. Du burde i ståfall kjøpe et nytt hovedkort i tillegg. Anbefaler DFI lanparty eller infinity elller Abit NF7. Det er disse hovedkortene som man har kommet lengst med å klokke FSB på.

 

Eller så kan du prøve å finne et brukt/demovare hovedkort basert på nForce2 Ultra400 for en billig penge, dersom du vil få mest mulig ut av din mobile prosessor.

 

Mitt Epox 8rda+ v2.1 klokker uproblematisk til 236FSB m/L12 mod. Uten L12 så klarte det bare 220FSB (er ikke sikker på om 220FSB var helt stabilt heller).

 

Du kan søke på google dersom du lurer på hva L12 modden er.

 

På de nyeste Abit NF7 og DFI kortene tror jeg at L12 kan gjøres via BIOS, CPC kan også slås av i DFI sine kort, som gjør at du kan klokke de mye lenger enn andre kort. Det høyeste med CPC-off som jeg har sett er 285FSB :thumbup:

 

Skulle likt å hatt det selv :roll:

Lenke til kommentar

Mental, takker for tipset, har nå prøvd å klokke litt, kom til 2400 men er usikker på om den var stabil, drev med mye rart på pcen akkurat da og det bløe endel feilmeldinger....Tror jeg skal gå for ett nytt hovedkort da det er flere som har anbefalt dette.

 

Bk coder, kjøpte meg en volcano 12, den er helt rå...Har prossesoren på 2340mhz nå og tempen ligger under 40 i Doom3..Kansje ikke så kjempebra men med min gamle xp2400 og silent twin lå jeg mellom 40-50 uklokka...

 

Uansett, kjempefint med innspill..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...