Explorer Skrevet 9. september 2004 Skrevet 9. september 2004 Jeg er stor fan av Generals-spillene fra EA-Games. Har spilt velig mye vanlig Generals. Så for en stund siden annskaffet jeg meg oppgraderingspakken, Zero Hour. Spillet var veldig bra, men etter å ha spilt i ca 15 min. så begynner spillet å hakke. Det er ikke snakk om 2 bilder i sekundet, men 2 sek per bilde. Dette er veldig irriterende, og det er umulig å spille. Tviler på at det har noe med grafikken. Jeg har et GF4 Ti 4800SE men det blir ikke bedre av og sette grafikken ned. I tillegg har jeg testet det på et GF6800 GT med samme resultat. I går prøvde jeg på en annen maskin som har 1GB RAM. Det hakket fortsatt. Min hardware er ellers: XP 2500+, 512 MB RAM, 160GB Seagate SATA (nylig formatert) og GF4 Ti 4800SE. Hvis det har noe å si så kjører jeg med 1.7 Generals patch og 1.02 Zero Hour patch. Kan noen hjelpe meg? Jeg er veldig fortvilet nå
kåre Skrevet 9. september 2004 Skrevet 9. september 2004 Det var snodig, har du prøvd å reinnstallere alt på nytt?
Explorer Skrevet 9. september 2004 Forfatter Skrevet 9. september 2004 Ja det har jeg prøvd. Som jeg skrev så har jeg formatert harddisken i håp om at spillet skulle slutte å hakke. Hakkingen er egentlig veldig rar, ettersom det går helt glatt til å begynne med. Men så plutselig blir det helt forferdelig... Alt hakker slik at det er umulig å spille. ...Hjelp!!!
Explorer Skrevet 10. september 2004 Forfatter Skrevet 10. september 2004 (endret) Er det ingen som vet... Livet mitt dreier seg nesten bare om Generals... Jeg trenger hjelp! *beklager hvis dette regnes som bump* Edit: Satt å leste litt rundt om kring og kom i tanke på DirectX. Kan det være at Generals ikke liker DX 9.0c? Endret 10. september 2004 av Explorer
chokke Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Kaster et forslag ut i lufta uten peiling CDen kan være ødelagt?
Explorer Skrevet 10. september 2004 Forfatter Skrevet 10. september 2004 Tviler på at CDen har noe med dette. Ettersom spillet bare sjekker om CDen er ekte. Alt som trenges for å spille er på harddisken slik jeg kjenner til. Noen som tror at det kan hjelpe å avinnstallere DirectX 9.0 c og heller innstallere en eldre version (8.1 eller 9.0 a/b)?
Traxco Skrevet 11. september 2004 Skrevet 11. september 2004 jeg spiller både generals/zero hour med dx9c,så tviler på at det hjelper og prøve annen dx.hvilken drivere bruker du på ti-4800 ?jo,det fins litt bug i zero hour,men at det ikke går rundt til deg synes jeg var rart.ingen feilmellinger kommer opp ? ps:det kan ikke være noe proz som startet opp i win xp som skaper denne konflikten mest du spiller ?se på win oppgavebehandling når du går ut av spillet,kan tenkes det er flere proz som bruker din cpu/ram ! ps:prøvd andre spill,samme pro ?
Freak627 Skrevet 11. september 2004 Skrevet 11. september 2004 hadde samme problem før med et 9800se jeg hadde en 2600barton så opgraderte jeg til en 3000 å da slutta det å hakke å hele spillet gikk smooth hele tida med max i alt 4aa og 8af siden generals er veldig cpu avhengi kan det være cpu,en din som er litt for dårlig.
kåre Skrevet 12. september 2004 Skrevet 12. september 2004 Går helt glatt med xp1700+ her så jeg tviler på at det er cpu. Må vere et eller annet med skjermkortet eller driverne, tror jeg...
Carnifex Skrevet 12. september 2004 Skrevet 12. september 2004 Går helt glatt med xp1700+ her så jeg tviler på at det er cpu.Må vere et eller annet med skjermkortet eller driverne, tror jeg... Det er jo veldig bra. Zero Hour er veldig CPU og minne krevende, men det er også endel bugs. Svært mange sliter med krasjer og treghet selv om de har strålende maskiner. Jeg slet med treghet, spesielt om det var mange fiender på ett stort brett. Kjøpte nytt skjermkort og fikk ikke engang startet spillet. Det bare krasjet til desktop med serious error når splashscreen kom opp. Til slutt extractet jeg cab filene fra CD'ene inn i spillkatalogen og etter det har jeg ikke hatt problemer i det hele tatt. Spiller i 1280x960 med ganske høye detaljer. Såvidt jeg har hørt er EA kjent med at det er en del bugs i Zero hour men har sluttet å lage patcher o.l. Tipper at Westwood ville tatt jobben sin mer seriøst.
Explorer Skrevet 13. september 2004 Forfatter Skrevet 13. september 2004 Ja... Har sjekket litt nå. De prosessene som tar minne når spillet begynner å hakke er "game.dat" filen. Dette er en del av generals så jeg tror nok den skal ta så mye minne. Driverne til skjermkortet som er i bruke er nå: Forcewae 56.64. Jeg har ikke prøvd å oppgradere til andre drivere. Det er mulig at det kan virke. Bør jeg da innstalere eldre drivere eller nyere drivere (har 61.77 liggende og jeg har alle driverne siden 43.03)?
Celsior Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 du, den der cpu'en din, den har vel ikke fått seg en knekk da. Eksempelvis at du har sparket i maskinen, mistet kabinettet i bakken, byttet vifte litt for fort, etc..? Det tyder på et hw problem, hvis du sier at du har reinstallert hele systempartisjonen. PS, det kan jo være RAM trøbbel du har; kjør memTest for feilsøking der. Tvilsomt, men jeg ville fulgt det opp...
kåre Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 Har du prøvd det med å extracte .cab-filene inn i spill-mappen?
Explorer Skrevet 14. september 2004 Forfatter Skrevet 14. september 2004 Det å prøve å pkke alle .cab filene inn i spillmappen har jeg ikke prøvd. Når det gjelder hardware så er det ikke umulig, men jeg tror ikke det kan være feilen etter som spillet hakker på alle tre maskinene jeg har prøvd det på. Maskinene var: En XP 2400+ med 1536 MB RAM, A7N8X-Dlx og Gainward 6800GT En XP 2500+ med 1280 MB RAM, DFI Lanparty med nF2 og FX5700 Og da min egen maskin. Spillet hakket på alle maskinene. Jeg byttet CPU for en stund siden. Den gamle 2500+ døde etter ca et halvt år med havle kjernen borte. Tror den ble brent grunnet dårlig mulighet for å kvitte seg med varme. RAMen har tidligere hatt problemer men nå virker den ganske fint. Det er DDR2700 noname som i skrivende stund kjøres på 180MHz DDR (4, 8, 8,8 tror jeg er timingsene). Kan jo prøve å legge inn .cab-filene i spillemappen når jeg kommer hjem idag. Hvis jeg gjør det, må jeg skifte på noen filer slik at den bruker de filene?
bigwimp Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 Det er problemer med den siste patchen.. Innstaler nest siste patch
Celsior Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 Jeg hadde MEGA problem med "serious error"-crash tidl., dette løste jeg noen mnd senere ved å bytte ut cpu'en, som hadde fått seg en knekk tydeligvis. Et bittelite hjørne på core'en var borte, og ved mye load i spill og stream fra nettet så kræsja hele greia. Fungerte greit ellers. Det var forøvrig en bedriten xp2100 palomino sak. Har nå byttet til en barton 2600, men ZH hakker ganske bra enda, når jeg kjører med 8AI i skirmish.
Explorer Skrevet 14. september 2004 Forfatter Skrevet 14. september 2004 Tviler egentlig på at CPUen er skadet ettersom den nylig er byttet og ble montert VELDIG forsiktig. Også det med at spillet hakker like mye på flere maskiner er jo litt mistenkelig. Har også testet CPUen i Prime95 og PCmark 02 og fått helt normale resultater. CPUen kjører også FarCry og DoomIII helt greit. Kan prøve det med patchen da. Har 1.01 liggende på maskinen. Får virkelig håpe at noen av disse tipsene kan gjøre slik at spillet virker igjen.
sageman Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 (endret) Patchen er iorden, aldri hatt trøbbel med den. Eneste kan vere visst nedlastingen ikke var helt god, kansje... Jeg fikk problemer etter at jeg byttet skjermkort, men det var med 'serious error'. Satte oppløsning til 1280x1024, high detail og problemet forsvant. Merkelig at du får samme problem på tre forskjellige maskiner. Har du prøvd uklokket? Edit: kan jo også vere under installasjonen. Mulig det kan vere en løsning å kopiere alt ifra cd'ene inn på maskinen og installere derifra... Endret 14. september 2004 av Mo0nH0wL
Carnifex Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Jeg testet litt mer i dag, og for meg ser det ut som det er enkelte uoffisielle maps som er full i bugs. Fikk ingen problemer med de som EA har laget, mens enkelte andre crashet i hytt og pine med serious error i tillegg til at systemet til tider fryser slik at jeg må ta strømmen for å få restartet. Mulig dette bare gjelder meg men jeg spilte endel EA maps som sagt uten ett tegn til problemer..
Celsior Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 Har du prøvd å ekstraktere .cab filene fra CD-en? Skal prøve det selv. Må bare komme på det. Ja, det hakker noe så innihel... når jeg har mange FI på et slikt et stort brett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå