Gå til innhold

Hvordan klokke Pentium 2.4 Ghz til det optimale?


snooozy

Anbefalte innlegg

Hei jeg har sittet og fundert på hvor høyt jeg kan overklokke cpuen min....

 

Jeg har nå overklokket den til 2.8...men jeg hadde ikke hatt noe i mot og klokket litt mer.

 

 

Jeg har nettopp skiftet kjølepasta på kjøleribba/cpu.....

 

La merke til en stor ripe på anleggsflaten på kjøleribba, kan dette ha noe og si? :hmm:

 

Må man stille på spenningen på cpuen?

 

 

Jeg takker for alle svar......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg snakket med en på Spaceworld om plansliping, han forklarte meg hvordan jeg skulle gjøre det, men jeg vil heller kjøpe en ny isåfall.....

 

Han viste meg en til fem hundre med justerbar hastighet på vifta....

Jeg har lyst til og kjøpe denne men jeg har ikke penger nå.....

 

 

Det er vist ikke noe problem fordi cpuen ligger stort sett på 40 grader(vil helst at den skal ligge på 35-38 eller mindre da, men det er jo grenser for hvor langt ned jeg kan få det), men den øker veldig når jeg spiller.

 

Men takk for rådet....

Lenke til kommentar

Ja da må du ha en uorginal kjølevifte, eller så er du veldig heldig med tempen. hehe.

 

Det kan jo hende at den prosessoren er utviklet for og lage liten varme eller noe da...vet ikke jeg :!:

 

Jeg skal prøve og overklokke min til 3,0 senere i dag, så skal jeg se hvordan det går, skal kjøre aquamark før og etter......

Lenke til kommentar

Eg kjøre P4 2,66Ghz@3,2Ghz.....ideal temp på 48grader.Har klart å boote til win xp med 3,4 uten å øke spenningen, kun fsb.Men kresjet etter under 1min.Ikkje grunnet temp som var 54grader.For den tåler mykje meir enn det.Får vannkjøling på mandag...Då skal eg "tørra" å gi han litt meir spenning og sjå om eg får han til å kjøra stablit på 3,4..trur det er fint muligt.(grunna eg kan låsa fsb`en på pci og agp slottane).Ergo,unngår å blåsa dei visst eg drar på FOR mykje!Kommer tilbake ang mitt vannkjølings prosjekt. Tipper du fint kan kjøre den 2,4`en din opp i 3-3,2 med ein bedre kjøler...prøv deg fram og hold eit godt auga med tempen.P4`en din tåler vertfall 50grader uten at den sliter noe spesi. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja da må du ha en uorginal kjølevifte, eller så er du veldig heldig med tempen. hehe.

 

Det kan jo hende at den prosessoren er utviklet for og lage liten varme eller noe da...vet ikke jeg :!:

 

Jeg skal prøve og overklokke min til 3,0 senere i dag, så skal jeg se hvordan det går, skal kjøre aquamark før og etter......

en Zalman CNPS7000B-Cu kjøler, PAPST Vifte 92x92x25mm montert rett over cpu'en, Revoltec 4 color 80mm i andre enden av kabinettet, og et "par" hull i kabinettet på "strategiske" steder... På mandag får jeg også 2x 120mm Sunbeam 120mm vifter som skal monters på vær side av kabinettet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...