Gå til innhold

Hvilken brenner er den beste for øyeblikket? (utenom Plextor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ny brenner og lurer på hvilken. Synes Plextor sine er veldig dyre i forhold til andre merker. Hvilken bør jeg da kjøpe? Noen som kan henvise til tester el. lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yamaha sine er like gode/bedre enn Plextor sine, Yamaha har også mer Cache på de aller fleste brennerne. Dessverre så ligger de ca likt priset som Plextor.

Skrevet

hallo!

Har nettop kjøpt meg Lite-on 32x brenner. Og jeg må si meg fornøyd. Bruker sånn ca. 3 min på ei plate, det er jo akseptabelt. Kjøpte den på Itbutikken.no for 779 NOK.

Hardware.no kåret Asus 40x til den beste brennern på markedet.

http://www.hardware.no/tester/cd/asus_32vs...s40/index7.html

Fra testen:

40x-brenneren fra ASUS viste seg å bli for sterk for Plextors toppbrenner, og for første gang kan vi si at vi anbefaler et annet merke enn Plextor høyest. ASUS var i skrivende stund også hakket billigere enn Plextor, og det er da ikke vanskelig å utrope ASUS 40x til den beste brenneren på markedet for øyeblikket!

Men jeg vil anbefale deg til å kjøpe Lite-on 32x eller lignende brenner. For det er ikke mange sekundene du sparer, i forhold til plextor (eller asus).

Forskjellen i pris er stor, men i ytelse er den liten.

Skrevet

Quote:

Den 2002-05-07 16:15, HGL skrev:

hallo!

Har nettop kjøpt meg Lite-on 32x brenner. Og jeg må si meg fornøyd. Bruker sånn ca. 3 min på ei plate, det er jo akseptabelt. Kjøpte den på Itbutikken.no for 779 NOK.

Har planer om å kjøpe meg denne jeg også når jeg får solgt scsi brennern min..

Skrevet

Prøv sony. Billig og er helt lik hp sine brennere.

Har enda ikke hatt problemer med min. Skulle du kjøpe ony, anbefaler jeg deg å bruke easy cd creator. Nero kan i noen tillfeller være ganske ustabil

Skrevet

Det geniale med Yamaha brennere, er at man kan få kjøpt en IDE>SCSI konverter man kan feste bak på brenneren.

Har prøvd flere IDE brennere (Plextor, Lite-on, Aopen) men ingenting slår Yamaha 24x med SCSI adapter, 8 mb cache og SafeBurn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...