Gå til innhold

Omtale av Transport Giant (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvde en demo av Transport Giant for et par uker siden og må si jeg syns det virket som et helt ok spille i grunn. Ikke like fengende som Transport Tycoon, men ikke langt unna. Gleder meg til å spille fullversjonen i grunn. Men en ting jeg stusset på i anmeldelsen:
Men akkurat hva som er vitsen med et kjølerom på jernbanestasjonen eller hva heisekranen du kan kjøpe egentlig duger til, er det ikke like lett å gjette seg til
Her tror jeg det i så fall må være noe som er fjernet (?) i fullversjonen for på demoen kunne man da holde musa over f.eks. krana og se at den minsket lastetiden på tre-varer osv.

Ville da vært rart å fjerne en sånn funksjon??

Tooltip-funksjonen er ikke fjernet i fullversjonen. Det som er problemet riktignok, er at den ikke gir en fullverdig beskrivelse av hva de forskjellige oppgraderingene gjør. Det står noe sånt som at krana gjør at en laster "heavy goods" kjappere. Men hva er egentlig heavy goods? Det står det ingenting om. Er electrical appliances heavy goods? Aluminium? +++

 

Kjølerommet er enda vagere beskrevet, så det hadde jeg rett og slett problemer med å forstå vitsen med.. Var dette til å oppbevare egg i?

Lenke til kommentar

Etter et par 8-10 timers spilling begynner jeg å endre mening :)

"Diversity"-en (hva enn det er på norsk) er ganske stor, og når glemmer de mest iriterende featurene, så er det helt greit. Det å ha et mission med tidsgrense gjør det ofte kjekkere enn TT hvor "målet" ligger 400 år inn i fremtiden.

 

Et par av de mest iriterende tingene:

-Høyre musetast blir brukt til å dra deg bortover kartet, men om du trykker den mens du har en meny oppe så forsvinner den menyen.

-Spillet husker ikke instillingene for musikk... den skal være AV!

-All jernbane å være koblet sammen. Det er jo litt logisk, men det er iriterende for det.

-Minnelekasje? Etter tre-fire timer spilling tar transportgiant.exe 800-900 MB ram.

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar
noen som vet hvor jeg kan laste ned transport tycoon for windows xp?

sorry men retningslinjer pkt.8 : Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

Transport tycoon er et spil som fremdeles er underlagt copyright.

Derfor kan jeg ikke fortelle deg hvor du finner det. :cool:

 

Men du får den på amazon.co.uk for 4.99 pund, bra deal!

Endret av ronndi
Lenke til kommentar

Alle dere her som har ønsket å spille noe som ligner TTD, bare glem Transport Giant. Stikk heller og sjekk ut den offisielle oppfølgeren, Locomotions, laget av Chris Sawyer selv. Er så vannvittig mye bedre. Jeg likte den ikke til å begynne med selv, men etter å ha spilt det sammenlagt 10 timer eller noe hittil bare elsker jeg det. Det er HEFTIG!

Lenke til kommentar
Jeg liker at det fortsatt slippes spill som i tillegg er bra kan spilles på eldre PC'er.

ja det er bra ikke alle er "3D dyrkere" som absolutt må ha alt i forbanna 3D. det er fint de heller fokuserer på godt gameplay og varighet.

 

hvor ble det av den gode stemningen rundt koselige 2D spill?

 

man bruker jo 3D funksjonene minimalt i strategi spill.

 

3D + strategi = :thumbdown:

Lenke til kommentar

Min vurdering: trerningkast 1 (helt Forferdelig!)

 

Forklaring:

 

For noen år siden ødela jeg karakterene på skolen pga flere års avhengighet av ttdx, godt balasert simulasjon av transportmarkedet. Nå har både disse folka og chris sawyer noe de kaller en "videreutvikling". Det de har gjort er nøyaktig det motsatte av det vi tycoon-gamere vi ha, i ttdx var det rett og slett mer ting en kunne gjøre (f.eks. kjøre en strategi som går utpå å låne penger og kjøpe opp andre selskaper som gjør det bra, selge de ut når kjøretøyene måtte oppgraderes og kjøpe opp igjen når kostnadene er lave) i disse nye spillene har de begrenset så mye at det blir som å spille simcity 4 i sandbox modus.

I sammeligning med ttdx, capitalism 2 er disse to nye spillene like spennende, som å se maling tørke.

Jeg håpen noen tar initiativ og lager noe som kan måle seg mot/evt. forbedre de gode gamle. (burde da ikke være så vanskelig).

Endret av g0re
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor de selger dette spillet.. Fant det på play.com, men det kommer på over 200.- :) Har sett på diverse butikker her i Stavanger, men har ikke sett det enda..

 

Så det hadde Locomotion ett sted, men er det like bra som Transport Giant? Er selv relativt ivrig TT spiller, men hadde vært fint med en oppgradering etterhvert. Går spillene ut på det samme(mht funksjoner etc) eller er det store forskjeller?

Endret av kindings
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...