EmpiZ Skrevet 6. september 2004 Rapporter Del Skrevet 6. september 2004 Hallo folkens... dette er med DX8 renderen. Det er langt bedre grafikk enn dette så slutt å si det er dårlig grafikk. HL2 er jo nesten photorealistisk . jaja, nå skal vi ikke overdrive heller Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Where iz ze bump-mapping? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Where iz ze bump-mapping? Karakterene, Ant Lions, vegger(teksturer) og en del objekter. Source er ikke så tydelig på bump-mapping som f.eks. Doom 3. Men den er der. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Where iz ze bump-mapping? Karakterene, Ant Lions, vegger(teksturer) og en del objekter. Source er ikke så tydelig på bump-mapping som f.eks. Doom 3. Men den er der. Ehh... Jeg ser faktisk ikke now bump mapping på veggene/tak eller gulv.. Dessuten bruker de ikke bump-mapping på modeller.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Where iz ze bump-mapping? Karakterene, Ant Lions, vegger(teksturer) og en del objekter. Source er ikke så tydelig på bump-mapping som f.eks. Doom 3. Men den er der. Ehh... Jeg ser faktisk ikke now bump mapping på veggene/tak eller gulv.. Dessuten bruker de ikke bump-mapping på modeller.. Neivel.. The feature utilisation of DirectX9 with Half Life 2 includes: High Dynamic Range Bump Mapped Characters and environments Soft Shadows DX9 Shader utilisation Men bildene er visstnok bare i dx8 da, så jeg er ikke 100% sikker at den støtter bump-mapping i samme grad. Skal sjekke opp, Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 All bump-mapping via DX9? der har vi vel grunnen til at fx5800/5900 korta gjør det dårlig da... Er det noen fordeler ved å kjøre bump mapping på bare dx9-kort? offtopic: noen som har sett Parallax Mapping modden til doom3? etter å ha sett den lurer jeg litt på hvorfor fortsatt utviklere bruker bump-mapping. Anbefales. Lenke til kommentar
Tahiro Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Må ikke forvente at screensa er kjørt med alt på og ihvertfall ikke med tanke på alle amatørene som har sittet og tatt rett ifra en tidlig build. Jeg testet leaken selv og prøvde ett E3 map hvor du VIRKELIG fikk se bump mapping. Var oppå ett tak og det regnet og du kunne se dråpene gli nedover taket og lyset reflekterte helt perfekt. Har aldri sett noe så bra før på ett spill...ikke i en teknologi demo engang. Doom 3 blir leketøy i forskjell . Når du kjører buggy bortover stranda og du har det svææære åpne havet ved siden av deg og sanden du kjører på blir kastet opp i lufta...da kan du ikke gjøre noe annet enn å måpe. Doom 3 har brukt sykt mye pixelshadere så det ser veldig leirete ut. Greitnok så har vi aldri sett ett spill med så mye før men fortsatt har Doom 3 dårlige texturer flere ganger. Se på reviews så vil du se at de nevner at mappene ligner ekstremt mye på hverandre. Stoler,Monitorer,Vegger... mesteparten er bare tilet.' Det vil du ikke se i HL2 for der har dem lagd store byer med historie bak. Hvert eneste rom har en betydning. De har ikke laget noe bare for å fylle ut mappet. Du vil merke fort at i HL2 er det levende Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 All bump-mapping via DX9? der har vi vel grunnen til at fx5800/5900 korta gjør det dårlig da... Er det noen fordeler ved å kjøre bump mapping på bare dx9-kort? Source vil som standard tvinge" dx8 på GeForce FX kort for å øke ytelsen. Men dette kan endres på, dette fører til meget stort fps drop. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Grafikken på desse biletene ser jo ikkje betre ut enn for eksempel Call of Duty. Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Jeg begynner å forstå hvorfor selskap som 3Drealms ikke oppgir utgivelsesdato til sitt DNF, enkelt og greit for å unngå slike konstante utsettelser...fans blir lei spillet før de får spilt det pga HYPE, noe som er bra i det korte drag...men et langt HYYYYYYPE er KJEDELIG og "Slitsomt". Innsefakta folkens..det kommer med julehandlen..de har ikke utviklet et spill i så mange år for å utgi spillet før julehandlen. Å bomme på julehandlen er nesten en forbrytelse for et selskap som har sjansen til å utgi spillet sitt da. Mesteparten av spillsalget i verden går i juletider...best salg, best omsetning, best overskudd! Kan hende de finner et kompromiss, og utgir Oktober/November..kan hende dere er heldige. Personlig så spiller det ingen rolle, har ikke hastverk, men det får være bra når det gis ut. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Jeg begynner å forstå hvorfor selskap som 3Drealms ikke oppgir utgivelsesdato til sitt DNF, enkelt og greit for å unngå slike konstante utsettelser...fans blir lei spillet før de får spilt det pga HYPE, noe som er bra i det korte drag...men et langt HYYYYYYPE er KJEDELIG og "Slitsomt". Innsefakta folkens..det kommer med julehandlen..de har ikke utviklet et spill i så mange år for å utgi spillet før julehandlen. Å bomme på julehandlen er nesten en forbrytelse for et selskap som har sjansen til å utgi spillet sitt da. Mesteparten av spillsalget i verden går i juletider...best salg, best omsetning, best overskudd! Kan hende de finner et kompromiss, og utgir Oktober/November..kan hende dere er heldige. Personlig så spiller det ingen rolle, har ikke hastverk, men det får være bra når det gis ut. Spillet kommer i god tid før julehandelen Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Grafikken på desse biletene ser jo ikkje betre ut enn for eksempel Call of Duty. Da får du ta en titt igjen for dersom du ikke ser forskjell så bør du sjekke synet. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Da får du ta en titt igjen for dersom du ikke ser forskjell så bør du sjekke synet. Gjorde det no. Nope, ser fortsatt ingen forskjell. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Har sett bildene før... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Da får du ta en titt igjen for dersom du ikke ser forskjell så bør du sjekke synet. Gjorde det no. Nope, ser fortsatt ingen forskjell. Har sett bildene før... Ja.. det er jo bare highres bilder av de i PC Mag.. som det står i posten. Endret 7. september 2004 av TCi Lenke til kommentar
co2 Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Gjorde det no. Nope, ser fortsatt ingen forskjell. *Slaps* Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 *Slaps* OK, kanskje 2,5% betre. Det er jo ingen bumpmapping, ingen avansert lys og skygge. Kan vel forklarast med DX 8. Men desse to skjermbiletene var særdeles lite imponerandes så seint i 2004. Det der var bra grafikk for 1.5 år sidan. Det er jo berre nokre ikkje så imponerandes teksturar og masse skarpe kantar. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 *Slaps* OK, kanskje 2,5% betre. Det er jo ingen bumpmapping, ingen avansert lys og skygge. Kan vel forklarast med DX 8. Men desse to skjermbiletene var særdeles lite imponerandes så seint i 2004. Det der var bra grafikk for 1.5 år sidan. Det er jo berre nokre ikkje så imponerandes teksturar og masse skarpe kantar. Må nok desverre si meg enig i noe der ja.. Bump-mappingen har de tydelig gjemt helt.. i HL: Source, HL2 og CS: source Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 Grafikken på desse biletene ser jo ikkje betre ut enn for eksempel Call of Duty. Enig der... Men jeg forventer egentlig ikke at det skal i det hele tatt ha bedre grafikk enn Doom 3... Det er fysikkmotoren og Mulitplayer COmmunity heg gleder meg til... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. september 2004 Rapporter Del Skrevet 7. september 2004 *Slaps* OK, kanskje 2,5% betre. Det er jo ingen bumpmapping, ingen avansert lys og skygge. Kan vel forklarast med DX 8. Men desse to skjermbiletene var særdeles lite imponerandes så seint i 2004. Det der var bra grafikk for 1.5 år sidan. Det er jo berre nokre ikkje så imponerandes teksturar og masse skarpe kantar. Nå er screensa gamle da, bare nye i high-res. For å bedømme grafikken bør du se bink-filmene, eller spille selv når det kommer ut. IKKE bedøm utifra gamle screens med dx8 og gudene vite hvilke grafikk-instillinger. Grafikken blir helt bra folkens, ta det med ro. Har det noe å si om om spillet har best, nestbest eller tredjebest grafikk? Bagatell. Det blir husket toppen 2 uker etter realease. Hvis grafikk er så forbannade viktig så sett 3Dmark ol. på repeat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå