Gå til innhold

Ny htpc, hvilket tv-kort?


Vigji^

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å kjøpe meg en billig pc å bruke den som htpc. Altså den skal spille dvd filmer. Den skal kunne brenne programmer jeg har tatt opp fra tv-en, inn på dvd-er. Men hvilket TV-kort skal jeg velge?

Jeg har ikke peiling på slikt, men regner med at jeg kobler kabelen fra upc inn i htpc-en, og så en kabel inn fra htpc-en inn i TV-en?

En annen ting jeg lurte på. Går det an å spille gamle arcade spill med emulator å slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kom fram til at Hauppauge WinTV-PVR-350 var best, så jeg kjøpte meg et WinTV-PVR-250 :)

Se reviews og sånt på http://www.tv-cards.com/

Jeg har 350-versjonen, og må si meg veldig fornøyd.

 

Jeg liker godt tv-utgangen på kortet og hardware-encoder/dekoder, så jeg kan bruke PC'en til hva som helst mens TV/Video-applikasjonen ligger minimert og koser seg med max 5% prosessor-bruk.

Lenke til kommentar

du skal ha en s-video kabel (eller composite) fra skjermkortet til tv'en... se hva for tv-utgang du har på skjermkortet ditt. Og så må du ha en lydkabel fra lydkort til tv/stereo/hjemmekino.

 

Virker ikke som du har så mye peil, så jeg vil anbefale deg å lese litt og sette deg inn i det selv før du setter igang.

 

Såvidt jeg veit kan du bruke fjernkontrollen til det meste.. Bortsett fra å stille inn kanaler og sånt.

Lenke til kommentar

nei, vil nok heller anbefale htpc,. Sette i stor harddisk og slippe å brenne så mye.

 

Sier bare at du bør sette planlegge litt selv hva du vil ha av tvkort, programvare, operativsystem, dvdbrenner, osv.. Og sette deg inn i hvordan tv-kort fungerer, og tv-out funksjonen på skjermkortet. Greit å ha litt orntli kunnskap om sånt selv, når man skal sette igang. Så får du systemet slik du vil ha det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...