Gå til innhold

Windows XP bruker flere minutter p[ [ starte


JanA

Anbefalte innlegg

I event viewer har jeg blant annet denne feilen:

 

The Remote Procedure Call (RPC) service hung on starting.

 

Det virker som om denne feilen for[rsaker flere andre feil i oppstarten og at det er dette som gj;r det s[ tregt.

 

Veldig taknemlig for tips!

Endret av JanA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg finner ikke noen referanser til Windows XP angående det. Men prøv å avinstaller nettverkskortene dine og start maskinen på nytt..

Skal prøve å avinstallere de. Å reformatere er desverre uaktuelt. Kan kanskje nevne at det orginalt var windows 2000 på maskinen og at jeg nylig har oppdatert til XP.

Men er det sannsynlig at dette er grunnen til at maskinen bruker lang tid på å starte?

Lenke til kommentar

aner ikke om det har noe med saken å gjøre(neppe) men man kan prøve alikevell.

 

Hvis NIC (altså local area connection) IKKE har en fast ip, og den er tilkoblet et nett. Så vil XP bruke gooooood tid på å lete etter ip ved oppstart (og noen ganger underveis også).

 

Sett fast ip og se om det hjelper. Men siden du nevner det feilen du nevner så tviler jeg stygt på at det har en sammenheng. Men for de som har en generell treg oppstart, eller treg maskin, har nic uten fast ip, og heller ikke blir tildelt ved oppstart fra IPS eller ruter/dhcp ... så prøv denne metoden. Hjelper hver bidige gang omtrent.

 

Personer med Telenor adsl og de gamle bridge modemene ... de er nettopp i denne situasjonen. (fordi det er ikke NIC som får ip, men den forbindelsen som blir lagt og brukt via nic)

Lenke til kommentar

reinstall av windows er taperens måte å si at "jeg fixer ikke dette". Det er faktisk lett å fikse mesteparten av feil med enkle metoder.

 

...men fordi alle omkring her gir opp superlett .. så finner vi ikke ut av ting, og da ender vi lett opp i reinstallering.

 

...det er så sinnsykt pain å reinstallere

 

Men når man ikke vet hvor man skal lete, eller hva man skal lete etter når problemer oppstår, så tar det fort tid å fixe ting. Så det er jo forståelig.

 

Har selv jobba med support, og det er mange ganger jeg har stanga hue i veggen når kunde har reinstallert ørten ganger, åsså var det en liten fillefeil som tok ... 3min å fikse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...